איסור הקרבה |
לפני תמיד של שחר |
לאחר תמיד של ביה"ע |
מנלן |
העולה ראשונה |
השלמים עליה השלם ולא על חברתה |
שחיטה |
מתעשו את אלה ואינו מעכב וזורק הדם אחר התמיד |
אסור מדרבנן לשחוט
|
זריקה |
לתוס' לא מעכב מה"ת ואם זרק קודם התמיד נתכפר. אבל לריטב"א אם זרק קודם התמיד פסול מה"ת |
לתוס' לא מעכב מה"ת [ואם שחט מותר לזרוק] אבל מדרבנן אי שחט אסור לזרוק ומ"מ בדיעבד אם זרק אחר התמיד נתכפרו. תוס' וביומא כט: אבל לריטב"א שם פסול מה"ת לזרוק אחר התמיד [ואולי ס"ל דת"ק נט. חולק על ר"י בנו של ריב"ב וס"ל דמה"ת אסור לזרוק לאחר תמיד] |
הקטרה |
מהעולה. [וע' במפרש תמיד כט. דאברים שלא נתעכלו מבערב מחזירן למערכה אחר התמיד] |
מהשלמים ואם נשחט לפני התמיד מותר להקטיר אחר התמיד. [נט: כשניתותרו] |
ביחס לאיזה עבודה מהתמיד קיימינן |
לשחיטתו זריקת דמו והקטרתו כדמוכח יומא לג: וע' מל"מ תמידין א' ג' |
לתוס' מנחות מט: מותר כל זמן שלא הוקטרלמהר"ח או"ז ר"כ תלוי בזריקת דמו למזרחי שחיטה וזריקה אסור לאחר שחיטת וזריקת התמיד והקטרה לאחר הקטרה |
קטורת על מזבח פנימי |
[אחר שחיטת התמיד ו]קודם להקטרת התמיד מכח קרא דיוקדם דבר שנא' בבוקר בבוקר וכו' אבל בלי זה היה אסור אף להקטיר |
אחר תמיד של ביה"ע מקרא דיאוחר דבר שנא' בו וכו'. ואיחרוה גם להקטרת אברי התמיד [אכן ע"ע מאירי יומא לא: וקצ"ע ממ"ד דפסח לפני הקטורת והרי פסח אחרי הקטרת התמיד בט' ומחצה] |
הדלקת נרות |
לאחר התמיד |
לאחר התמיד ולאחר הקטורת |
עבודת קרבן מנחה |
אחר הקטרת התמיד יומא לג: מעולה עולה ראשונה. [וע' גם תוס' זבחים פט. דהעולה אתי להקדים עולה לחביתין שהיו מנחות] |
קודם התמיד [חוץ מנסכי התמיד] |
כשאי אפשר להביא התמיד |
לאוה"ח צו ו' ב' אסור להביא קרבן אחר אבל לראב"ד ספ"ק דתמיד מותר וע"ע בשפ"א ובהגה' כאן |
— |
בסדר התפלה |
אומרים קודם פ' התמיד ואח"כ פ' קטורת ואח"כ שמו"ע ועוה"פ קטורת וע' ט"ז שנהג לומר קטורת לפני שמו"ע [דשמו"ע כנגד הקטרת תמיד] ולמג"א קל"ב ג' קטורת שלאחר התפלה אינו במקום קרבן ולכן בשבת אומרין אותו אחר מוסף |
המנהג לומר קטורת אחרי פ' התמיד [אף שהקטירו אברי תמיד ביה"ע לפני קטורת] ולפי הט"ז היה צ"ל אחרי שמו"ע וכ"כ ברמ"א שם והמג"א כ' דיכול לומר לפני או לאחר.
|