לתרומות לחץ כאן

אשה שטרם התגיירה, מה דין הילדים

אני יהודי צבר נשוי נשואין אזרחיים לאשה לא יהודיה
שאלתי :
אם יוולד לי בן זכר, עצם קיום הברית יכול להחשב לגיור??
או מה עלי לעשות עד שאישתי תבצע את הליך גיור בעצמה?
ומה דיני הילדים אם הם נולדו והיא טרם סיימה את הגיור?

תשובה:

אתה יהודי.

אנחנו מאוד מקוים שתהיה ביום הכפורים בבית כנסת טוב, ושם תחשוב על מצבך.

בוודאי אינך רוצה לבעוט בעם שלך, והעובדה כי הינך חי עם אינה יהודיה היא איסור חמור על פי התורה.

הילדים שיש לך מהגויה, הם גוים רגילים, מתייחסים לאמא שלהם ולא לאבא שלהם, ולכן הם אינם צריכים לעשות שום ברית.

יתירה מכך: כל הרבנים הטובים גם לא יסכימו לעריכת ברית, כדי שאיש לא יכול לחשוב שהוא כאילו יהודי. אבל גם אם תמצא מישהו תמים שלא ידע מהסיפור וימול את הילד, הוא לא יהפך ליהודי בעקבות זה.

אם אשתך תתגייר גיור אמיתי, כלומר בעת הגיור היא תקבל על עצמה באמת לשמור תורה ומצוות, והיא (וגם אתה..) תנהגו כן בפועל, אז הטבילה תועיל גם לעובר, ואז כשיוולד ימולו אותו כדת, ואז הוא יהיה יהודי.

ההחלטה אם אשתך תספיק לגמור את הליכי הגיור, תושפע (אצל הרבנים) הרבה מאד מהשאלה איך מתרשמים ממנה – אם היא רוצה להתגייר רק כדי שיסתדר לכם התעודת זהות, או שהיא רוצה להיות "יהודיה" – על כל המשתמע נכך, כלומר לקבל את הדת היהודית ואת חוקיה ומצוותיה.  בלי זה, הגיור אינו כלום, ואז גם כשיבוא הבן להתחתן, יהיו רבנים רבים שלא יקבלו את הגיור, בטענה שכיון שהאם לא שמרה תורה ומצוות לא לפני הגיר ולא אחריו, הגיור לא תפס כלל, וממילא גם הילד נשאר גוי.

ובכן שים לב , אישי היקר, כי השאלה העיקרית היא: אם הגויה שאתה נמצא איתה (אי אפשר להגיד נשוי, כי הנישואין לא תופסים כלל עם גויה), היא "באמת" הולכת להיות יהודי כמו שה' רוצה, או רק משחק.

חשוב על זה.

שנה טובה.

אליהו בר שלום

דיין ומו"צ שכ' רמת שלמה בעיה"ק ירושת"ו

ראש בית ההוראה משפטי החיים בת ים

מח"ס משפט הכתובה

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. הרב כתב שאם היא תתגייר בהיותה מעוברת, הטבילה תועיל גם לבן. כזכור לי ישנה מחלוקת ראשונים בענין זה, ולפי חלק מהשיטות, הטבילה מועילה רק בתור 'טבילה' ולא בתור גיור. זאת אומרת, שמילה שלאחר מכן היא צריכה להיות מילה של גירות. עם בית דין. וכן, שלאחר שהתינוק יגדל, יוכל להגיד שהוא לא רוצה להיות יהודי.
    אנא תקנו אותי אם אני טועה.

  2. אכן כוונתך בודאי למחלוקת הראשונים האם המילה של בן הנולד למעוברת שהתגיירה, הוא מילת גר כשיטת הרמב"ן ביבמות מז,ב, או מילת יהודי כשיטת התוס' שם. אנני חושב שצריך לדקדק בדברי הרב המשיב, כוונתו היתה רק שהטבילה מועילה, ואכן לשיטת הרמב"ן יצטרך גםמילה כדי להשלים את גיורו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל