לתרומות לחץ כאן

קללה עצמית

אם קיללתי בלי לדבר רק הוזזתי את השפתיים האם זה גם נחשב?
ואם מישהו קילל את עצמו מה הוא צריך לעשות?

תשובה:

אין לקלל שום אדם שבעולם, ומאד צריך להיזהר בזה.

כאשר אדם קילל בין עצמו ובין את אחרים, ישנם כמה דרכים להסיר את הקללה.

הדרך להסיר קללה, יש בזה כמה דרכים:

א. קודם כל תפילה מועילה בכל דבר, ואפשר להתפלל לה' שתבורך ולא תקולל.

ב. אפשר ללכת להתברך מחכם, שהרי אין קללה במקום ברכה.

ג. יש התרת קללות בנוסח שתיקן הרש"ש את התרה הזאת ראוי שגם אתה תעשה את ההתרה, ואם יש לך אפשרות לבקש מהמקלל לעשות התרה, תבקש ממנו שיעשה התרה, נוסח ההתרה מודפס בספר עבודת הקודש לחיד"א.

ד. יש אומרים שמי שמקללים אותו יעשה דבר קל שיחול עליו הקללה, כדי שלא יחול הקללה על דבר גדול, ולמשל אם קיללו אותו שיטבע בים יקח את בגדו ויטביל אותו בים.

מקורות:

מה שכתבנו שיש עניין להתברך אצל חכם כדי להסיר את הקללה, יש שלמדו כן מדברי התוס' בסנהדרין שמקשה מדוע נח קילל את כנען ולא את חם, ומתרץ על פי דברי המדרש שהקדוש ברוך הוא בירך את נח ואת בניו ומכיון שחם התברך מאת ה' אין קללה במקום ברכה, ומזה למדו שברכה מועילה כדי לבטל קללות, אמנם יש לדחות ראיה זו מכיון ששם הקב"ה בירך את חם לפני שנח קילל אותו, ובמקרה כזה אפשר לומר שמי שכבר מבורך לא חל עליו קללה אבל אין לנו מקור לומר שמי שכבר חלה עליו קללה תועיל ברכה כדי לבטלה. אמנם בסברא מסתבר שברכת צדיק מועילה בכל מקרה ובוודאי שמי שרובצת עליו קללה יש עניין שיתברך וירבה על עצמו ברכה.

ומה שכתבנו שיעשה דבר קל שיחול עליו הקללה, כך מבואר בספר אורח משרים פרק י' ולומד כן מדברי הגמ' בב"ב [קנג,א] שאשה אחת קללה את ראב שספינתו תיטבע בים, ותלמידיו לקחו את הבגד שלו וטבלו את זה בים כדי שהקללה תחול על דבר קל.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בס״ד
    מישהו ״קילל״ אותי היום פעמיים בצחוק בגלל שקניתי משהו שהוא לא אהב אבל זה היה ממש בצחוק ואין ספק שהוא לא התכוון לזה הוא אמר חי ״ימח שמך״ מה עליי לעשות? האם יש קפידה בכך ?

  2. אין צורך בהתרת קללות, יש לדאוג לטיפול מתאים אצל אשת מקצוע, זה נראה שהיא סובלת מאיזה קושי רגשי שאם לא יטופל עלול לגרור שם את כל הבית לתהום. רפואה שלמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל