לתרומות לחץ כאן

פיטורי חזן על ידי הגבאים

אני מנהל בית כנסת,

יש לי חמישה חזנים .אחד מהם מלבין פני אנשים מהמתפללים בבית הכנסת, כולל רב המתפלל איתנו . אותו חזן המלבין פנים עושה זאת בכעס ובפומבי, כמו כן הוא מתגאה בכך שהוא חזן ואומר מפורשות, אני רוצה להתגאות.-הנהלת בית הכנסת ואני בראשם הידחנו אסרנו עליו להיות חזן. האם טוב עשינו?

יו"ר העמותה

תשובה:

לפי המשתמע מדובר בחזן שהתקבל כשליח ציבור ללא תשלום, ולכן לא נחתם עמו חוזה וכד', אלא התקבל מחמת קולו היפה ושמרוצה על הציבור.

אם לא היה סיכום ברור בתחילת קבלתו כשליח ציבור, אין לפטר חזן אלא אם כן ישנה סיבה אמיתית שמן הראוי לפטרו, עצם מה שמתגאה ואומר שהינו חזן, אין בזה סיבה לפטרו.

אולם מה שהינו מבזה חלק מהציבור ובפרט אם מבזה תלמיד חכם, הרי שאין חובה להמשיך להעלותו כחזן, אולם כל אדם שנתמנה במינוי של שררה על הציבור, אין לפטרו אלא אם כן העירו לו על כך, ואף על פי כן ממשיך במעשיו הנלוזים, אך אם לא העירו לו על כך, ולא אמרו לו שעלול לאבד את משרתו אין לפטרו, אך ניתן להשעותו לזמן מוגבל כדי שיחזור מסורו.

מקורות:

עי' שו"ע סי' נג שאין להוריד אדם ממשרתו אלא אם כן יש עליו רינון, ומאידך גיסא אין להעלות אדם לחזן אם אינו מרוצה לכלל הציבור, ויכולים הציבור למנוע ממנו את זה, לכן יש להזהר בהורדת האדם מחזנותו אלא אם כן הזהירוהו על כך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל