לתרומות לחץ כאן

נתינת בגדים לא צנועים לאינו יהודי

שלום לך כבוד הרב

אני בת 23 בת להורים לא יהודים ואני כרגע בעיצומו של תהליך הגיור במטרה להיות יהודיה כשרה ששומרת מצוות מתוך הבנה שהיהדות היא הדת האמיתית והנכונה ביותר כמו כן אני מרגישה שאני רוצה להתחתן עם יהודי ולהקים בית כשר וטהור בארץ ישראל, אחותי התגיירה גם כן לפני מספר שנים אך לצערי הרב היא הפסיקה לשמור תורה ומצוות וכיום חיה בתור חילונית גמורה
אני עדיין לא לובשת חצאיות או חולצות ארוכות אך אם ירצה השם אני בקרוב אתחיל ללכת אך ורק בצניעות אבל מה לעשות עם כל הבגדים הלא צנועים שיש לי? האם מותר לי לתת אותם לחברות חילוניות שלא שומרות תורה ומצוות או שעדיף לתת אותם למישהי לא יהודיה כמו אמא שלי? או שבכלל אני צריכה לזרוק את כל הבגדים הלא צנועים?

תשובה:

בגדים לא צנועים ממש שחושפים את גוף האדם וכד', אין ליתנם אף למי שאינה יהודיה, אולם בגדים שנהגו בנות ישראל שלא ללובשם מחמת תוספת צניעות, כגון בגד אדום וכד' נראה שיש להקל, וכן מכנסיים וכד'.

מקורות:

אם כי לא מצאנו גדר איסור של בגדים לא צנועים לגויים, ואדרבא מדברי הראשונים משמע שחלק מאיסור הליכת בבגדים לא צנועים הוא גם משום ובחוקתיהם לא תלכו, מכל מקום נראה שכיון שאיסור זה של חשיפת גוף האדם לאשה יש בזה משום גילוי עריות הרי גם נשים נכריות אסורות בכך, ועל כן יש בזה איסור ליתן להם משום לפני עיור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל