לתרומות לחץ כאן

הפסדתי את הזיווג שלי?

שאלה:

שלום לכבוד הרב. לפני כמה חודשים יצאתי עם בחור, הקשר בננו היה טוב והתקדם יפה, אבל במהלך הקשר הרגשתי שהוא קצת פשוט בשבילי, חפשתי קצת יותר עומק, ולכן החלטתי להפסיק את הקשר. היה לנו קשה, התלבטתי אם כדאי לחזור וכשרציתי לחזור, כבר לא היה אפשרי מצידו. ומאז אני מסתובבת עם תחושה שפספסתי את הזיווג האמיתי שלי( לא שאני מבינה בזיווגים) עכשיו מרגישה שבאמת התאמנו אחד לשני ופסלתי את הקשר על סתם דבר. אשמח לקבל עצה מה עליי לעשות כדי להמשיך הלאה ולשאוף להקמת בית? איך אני מתגברת על התחושה הזאת בלב שמלווה אותי ומחלישה כל יום מחדש? אשמח לברכה. יישר כח! תודה

תשובה:

שלום וברכה

ההתלבטות הזו שאת מציגה מאוד מצויה, ואפשר לומר שהיא ממש חלק מהעיסוק בשידוכים… שהרי אנחנו אמורים לפעול תמיד לפי השכל שלנו ולפי ההתרשמות שלנו, ולכן מצוי שלעיתים אנחנו מתחרטים או רוצים דבר שכבר לא בידינו, אפשר לומר שאלו הם החיים… כלומר, כיון שנהגת על פי שיקול דעת וחשיבה, אין כל חשש שמא הפסדת את השידוך שלך חלילה, אדרבה, בורא העולם נתן כך בדעתך כדי שזה ירד או ידחה וכרגע כל עוד זה לא חוזר אין כל חשש בענין זה. אנחנו מצווים לנהוג תמיד על פי שכל, וכאשר אנחנו עושים כך אין לחשוש, אם בורא העולם מסר זאת בידינו סימן שזה בסדר וכך הוא רוצה שהענינים יתגלגלו…

בשורות טובות בקרוב ממש!

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום. הייתי בשידוכים כבר יותר משנתיים. נפגשתי כבר עם עשרות בחורים. הבעיה העיקרית שהייתה לי היא שאני מאוד ספקולטיבית לא החלטית. ככה גם כשהיתה על הפרק אפשרות באמת טובה אני לא הייתי מסוגלת להכריע. מאחד המקרים אני עד היום אכולת רגשות אשם כי היום מבינה שזה הבחור הכי מדהים שרק יכל להיות לי, אבל לא הייתי מסוגלת להחליט ותוך חודשיים הוא כבר התארס. זה היה לפני שנתיים. לאחר מכן קיבלתי הדרכה אישית מאשה בעלת ניסיון, שהדריכה אותי לא לפחד להחליט ונתנה לי אומץ. כך שסגרתי עם בחור מסויים וערכנו כבר ווארט, אבל עכשיו זה חוזר ואני מרגישה חרטה, פתאום מרגישה שעשיתי טעות איומה, שבחרתי משיקולים לא נכונים והוא לא בשבילי. אני מתוסכלת עד אין קץ. כשסגרתי איתו אני הרגשתי חיבור הרגשתי שזה יכול להיות טוב ראיתי את המעלות שבו, כפי שהודרכתי השתדלתי לבוא בגישה חיובית.
    עכשיו כשאני מדברת איתו זה מרגיש כל כך 'מת'. דווקא התקופה הזו עוברת עליי ברגשות קשים שלא לדבר על חשק או התרגשות. ומה יהיה אחר כך.
    כשאני משווה אותו לבחור ההוא מלפני שנתיים זה רק ממלא אותי ברגשי אשמה קשים ולא מבינה את עצמי איך אז לא רציתי ועכשיו כן, כי אין חזה שום הסבר רק שהייתי טיפשה.
    ניסיתי לדבר איתו על כך ומשאלות סמויות הבנתי שיקח קשה מאוד אם אבטל. אין לי לב לבטל וגם לא בטוחה שזה המעשה הנכון. אולי בול זה כן יתאים אולי יהיה לנו טוב ביחד, אבל אין לי ביטחון, אין לי דרך לדעת בוודאות אם קרוב לזה.

  2. חלילה לבטל, אלו שטויות והבלים ודמיונות ממש!!! כדאי לקבל טיפול רגשי תומך, ובכלל לזכור שקשר אמיתי נבנה על ידי עבודה, אהבה באה על ידי נתינה והתמסרות, קבלי את הטיפול הדרוש וה' יעזור לכם לבנות בית גדול לעם ישראל!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל