לתרומות לחץ כאן

יש הגיון בלהיות חילוני?

שאלה:

שלום הרב אני לא דתייה אבל עושה מצוות תורמת כסף עוזרת לנזקקים ולילדים בעלי מוגבלויות ולהורים רציתי לדעת אם יש לי מקום בגן עדן? ואם יש חיים לאחר המוות? האם נפגוש בעתיד את מי שאיבדנו? סבא וסבתא? או שאין דבר כזה שנפגוש את מי שהלך מאיתנו…?? תודה רבה..

תשובה:

שלום וברכה

מאוד התפעלתי מהעשייה שלך, אבל לגמרי אינני מקבל את הפתיח של דבריך!!! מה זאת אומרת אינני דתיה?! הדת אינה דבר שנתון לבחירה שלנו, וכיון שאת יודעת שי תורה ויש חיים לאחר המוות ויש בורא לעולם ושכר ועונש, אז קדימה, תקחי את העצמך בידים ותתחילי להתקדם בנושא של שמירת מצוות. לא חיים לעולם ובאנו לכאן כדי לעשות מה שנצטוינו, ובורא העולם לא מוותר על אף יהודי ויהודיה, ואין פריבילגיה לאף אחד להמנע מקיום המצוות.

בהצלחה רבה מאוד!

לעצם מה ששאלת, כל יהודי יקבל שכר בעולם הבא ובגן עדן על מעשיו הטובים, ועל מה שחיסר ולא עשה יצטרך לכפר… אין קשר בין הדברים. מובא בספרים שבשעה שאדם נפטר באים קרוביו לקבל את פניו.

מקורות:

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אבל יש להוסיף שיש דברים שאדם עובר ומאבד עולם הבא. עיין רמב"ם בהלכות תשובה פרק ג'
    ואלו הן שאין להן חלק לעולם הבא אלא נכרתים ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים: המינים והאפיקורוסין והכופרים בתורה והכופרים בתחיית המתים ובביאת הגואל המורדים ומחטיאי הרבים והפורשין מדרכי צבור והעושה עבירות ביד רמה בפרהסיא כיהויקים והמוסרים ומטילי אימה על הצבור שלא לשם שמים ושופכי דמים ובעלי לשון הרע והמושך ערלתו.

    וכן מחלל שבת בפרסיא הרי הוא כגוי לכל דבר.

    אז זה לא כ"כ פשוט רק ליהיות איש טוב. ומשל למה הדבר דומה לבן שמה שאבא שלו אומר הדברים החמורים הוא לא עושה אבל הוא נחמד לאנשים עושה חסד איתם זה כמו להעיף כאפות לאבא ולעשות חסד עם השכנים.

    השםם יעזרנו וידריכנו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל