לתרומות לחץ כאן

גיוס בנות לצבא

שאלה:

כבוד הרב שלום,
כרגע אני בכיתה יא ככה שכל ההכנות לצבא כבר התחילו.
משהייתי קטנה חלמתי לעשות שירות קרבי, באמת במטרה לתרום מעצמי ולעשות תפקיד משמעותי אך כל זה השתנה כשחזרתי בתשובה.
וויתרתי על קרבי שזה הדבר שאני הכי רציתי בעולם, זה באמת הוויתור נראה לי הכי גדול שעשיתי בחיי אבל הבנתי שזה באמת לא מתאים.
יש 2 תפקידים בצבא שאני מתלבטת בינהם- משקית תש ומשקית נפגעים. כמובן שאני אלך עם חצאיות והכל אבל אני באמת חושבת שזה תפקידים שאני יכולה לתרום בהם, משקית נפגעים עוזרת למשפחות שכולות ומשפחות עם חיילים פצועים, היא עוזרת להם בכל מה שהיא צריכה והאמת שזה תפקיד דיי עצמאי ומאוד מאוד משמעותי ועוזר. ו משקית תש עוזרת לחיילים בכל הנושאים, עושה ביקורי בית וכדומה ממש כמו עובדת סוציאלית.
בעתיד הרחוק ארצה ללמוד בעזרת השם עבודה סוציאלית.
רציתי לשאול האם מותר לי להתגייס לשם?
אני דתיה בסביבה חילונית עם חברות חילוניות ככה שבקטע של האמונה אי אפשר להשפיע עלי, אני חוזרת בתשובה ואת האור שלי כבר מצאתי, את האהבה שלי.
אני גם חושבת שזו טעות לנסות להרחיק את הדתיים מכל מסגרת חילונית וכדומה או מהאנשים, אי אפשר להתעלם מהמציאות אני מאמינה שאדם מאמין באמת זה רק יחזק אותו. כל אחד צריך יהיה לעבוד על האמונה שלו, לברוח מהמקור והגורם זו בריחה ולא התמודדות.
אני באמת מתנגדת כמעט באופן נחרץ לשירות לאומי, אני לא חושבת שהמסגרת הזאת מתאימה לי ואני לא חושבת שאני יכולה לתרום שם כמן בתפקידים שרציתי בצבא.
מה עלי לעשות?

תשובה:

שלום וברכה

התפעלתי לקרוא על הרצון שלך לתרום, זה תמיד דבר נפלא! אבל חשוב לדעת שגדולי ישראל התנגדו באופן נחרץ לכל גיוס לצבא, משום שכל שירות צבאי אינו מתאים לצניעותה של בת ישראל. בת ישראל לא יכולה לעבור טירונות בשום אופן ולא להיות נתונה תחת מפקדים שאינם דתיים, זה לא מתאים וגורם להפקרות ומכשול, ואינו צנוע בעליל. צריך לדעת שבשונה ממקום עבודה בקרב ציבור מגוון בוגר ואחראי, שהולך הביתה כל יום וכו', החיים הצבאיים יש בהם הרבה מאוד הפקרות, הרבה "אוירה צעירה"… ואין כל היתר לבת ישראל לעשות זאת. מרן החזון איש כתב שכל גיוס צבאי הוא בבחינת יהרג ואל יעבור. לכן, למרות שאכן תפקידים עם משפחות שכולות יחסית אינו חלק משירות צבאי פורמלי והוא בחוץ, אבל כל ההתנהלות מסביב הן בהכשרה והן מבחינה פיקודית וכו', הכל תחת רשויות הצבא. הדבר אסור על פי הלכה וגם גורם בהכרח ירידה רוחנית. שימי לב שירידה רוחנית אינה רק שחור לבן – יורידו אותי מהאמונה או לא – אלא גם קרירות רוחנית, גם מכשולים קטנים בדרך, כל זה כבר לא שווה את היעוד. יעודה של בת ישראל להקים בעזרת ה' משפחה יפה עם הרבה חום אהבה ויראת שמים טהורה, וכבר מגיל צעיר יש להתכונן לכך מבחינת בנין האישיות. בעזרת ה' בחיים האזרחיים תוכלי להשפיע הרבה על כל סביבותיך, הן בבית הן במקום העבודה הן בהתנדבות בקהילה, מה שתירצי, אבל לא בצבא. תבררי את הדרך הנכונה להצהיר על דתיותך כדי שתקבלי בנקל את הפטור הניתן לנערה שומרת מצוות מגיוס צבאי.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. "וַיְמָרֲרוּ אֶת חַיֵּיהֶם בַּעֲבֹדָה קָשָׁה וגו'", בַּתְּחִלָּה בְּחֹמֶר וּבִלְבֵנִים, וּלְבַסּוֹף וּבְכָל עֲבֹדָה בַּשָֹּׂדֶה, וּלְבַסּוֹף אֵת כָּל עֲבֹדָתָם. מַהוּ "אֵת כָּל עֲבֹדָתָם אֲשֶׁר עָבְדוּ בָהֶם בְּפָרֶךְ?" רַבִּי שְׁמוּאֵל בַּר נַחְמָן אָמַר רַבִּי יוֹנָתָן: מְלַמֵּד שֶׁהָיוּ מַחֲלִיפִין מְלֶאכֶת אֲנָשִׁים לְנָשִׁים, וּמְלֶאכֶת נָשִׁים לַאֲנָשִׁים (שמות רבה פ"א סי"א).
    דומה שאלו משועבדים בשעבוד מצרים המרחף על פני המים במחוזותיהם, והם אינם חשים בכך, היות ויש להם את הדגה הקישואים האבטיחים הבצלים והשומים למכביר ואינם אלא חציר, שכן לכשיבוא המשיח תטפח המציאות על פניהם כעקיצת עקרב שבא בהיסח הדעת ["אָכֵן חָצִיר הָעָם"].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל