לתרומות לחץ כאן

היהדות מתייחסת לנשים באופן מזלזל?

שאלה:

שלום.
חייבת לשאול, סליחה אם זה לא המקום…
למה נשים מתוארות ביהדות כאיזה פיתוי נוראי? כמוקש לדרך הישרה של הגברים??
מסופר על דמויות בתנ"ך שהצליחו "בתעצומות נפש אדירות" לא להכנע לפיתוי (שנראה כאילו הוא איזה שטן שבא להחטיא) שנקרא אישה. מה נסגר?! אנחנו מפלצות?!
אף אחד לא שאל אותנו באיזה מין לרדת לעולם, ואלוקים ישמור, לא רק שאנחנו סובלות מזה, אנחנו גם נקראות מחטיאות! פיתוי! סכנה לרוחו של הגבר!!
ובכלל, אם מסופר על דוד המלך הגדול במעלתו ועל גדולי ישראל נוספים שחטאו בזה, מה עם הגברים שסביבינו?! איך אנחנו אמורות להסתובב ברחוב עם תחושה כזו?!

ולמה יש רבנים שלא מקבלים\ מסתכלים על נשים? בחיי שזה מעליב

תשובה:

שלום וברכה

לדעתי יש לך טעות גדולה בכל ההסתכלות על הענין… הבעיה אינה בנשים, אלא להיפך, בגברים, וגם הם כמובן לא אשמים בכך. אדרבה, הנשים בלי ספק רוחניות יותר מגברים, בעלות נפש עשירה ורגישה יותר, וידועים בענין זה דברי הגרש"ר הירש שמבאר שהסיבה לכך שנשים אינן חייבות במצוות עשה שהזמן גרמא היא משום שהן כבר בטבען מתוקנות יותר ורוחניות יותר. ואגב, מי שבוחן את המקורות יותר לעומק… רואה שנשים הם כל תעצומות הנפש של העם היהודי וכל האירועים החשובים בעם ישראל היו בזכותן! לשון חז"ל: "בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים ובזכותן עתידים להגאל"! הנשים הן תמיד עמוד השדרה של העם היהודי, הכח החינוכי והרגשי, האשה היא עקרת הבית – לשון עיקרו של בית. א"צ להזכיר את עוצמתן של נעמי ורות, יעל ויהודית, חגים שלמים נתקנו בעם ישראל להנצחת מעשיהן! חז"ל אומרים "בינה יתירה ניתנה בנשים" [יותר מלאנשים]. "מכאן ששרה גדולה מאברהם בנביאות".

אלא שיש קונפליקט מאוד פשוט: הגבר בטבעו – בשונה מאשה, נמשך אחרי מראה עיניו. זה נתון מספר 1. נתון 2 אחד הדברים החמורים ביהדות הוא מעשה זימה וכל קיום יחסים ואביזריו שלא על פי הלכה. מעתה, כיון שהגבר הוא זה שעלול לחטוא הרבה יותר מהאשה, משום שכך הוא טבעו מלידה ואף אחד אינו אשם בכך, הוא זה שמוזהר לשמור על עיניו ומחשבותיו שלא יחטא. אין כאן שום בעיה באשה, להיפך, הגבר נמצא בנקודת חולשה שעלולה לגרום לחטא! ולכן עליו לעשות הכל כדי להמנע מכך.

ממילא כל ההסתכלות שלך שגויה לחלוטין, ההיפך הוא הנכון…

כמובן, בעקבות זאת מוטל על האשה שלהמנע מלהוות גורם מכשיל, ולכן האשה מצווה על צניעות גופה וכיסוי ראשה לאחר הנישואין ועוד. אבל שוב זה כדי שלא להוות גורם מחליש לגבר שמתמודד עם חולשותיו, לא בגלל שהיא "בעיה".

אני מקווה שהדברים מובנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל