לתרומות לחץ כאן

חופת נידה – מה עושים?

שאלה:

רבינו היקר
אני אמורה לקבל וסת ולמחרת אמורה להתחתן, האם לבעלי מותר לשים עלי טבעת או שעלינו לדחות את החתונה לאחר שאטבול כמובן לעיני בלנית בלבד.
כמו כן אני מעשנת נובלס האם אוכל להעביר שאכטה לאחר שאשתה מהיין הקדוש ואכל מלחם הקודש?
תודה רבה על העזרה מחכה ומצפה לתשובה

תשובה:

שלום וברכה

את הטבעת הוא יכול להניח לך על האצבע, את פושטת אותה כלפי מעלה והוא מניח בלי לגעת בך, הבעיה העיקרית היא שאסור לכם להתייחד בבית ללא אנשים נוספים עד חלוף ימי הוסת והשבעה נקיים – עד הטבילה. אתם נשואים אבל לא יכולים להתייחד, לכן מאוד חבל שלא תכננת זאת מראש ולא לקחת כדורים למניעת וסת כפי שצריכה לעשות כל כלה.

ננסה לסכם מעט את הדינים בקצרה:

המנהג הוא שבני הזוג מתיחדים כלל, אלא הוא ישן עם גבר והיא עם אשה, או שהם ישנים בבית שיש בו בחדר אחר זוג נשוי, ודלתות שני החדרים פתוחות מעט. ראה רמ”א סי’ קצב, תורת השלמים שם ס”ק ח, ודבר הלכה סי’ ו ס”ק ב בשם מרן החזון איש. אין היתר לישון באותה הדירה לבד גם אם כל אחד נועל עצמו בחדר אחר, ראה חזון איש סי’ צא אות ה. ביום די כמובן בשומר אחד.

אם עשה בה העראה – תחילת ביאה ואחרי זה קיבלה וסת [לא רלוונטי לגביך], נהגו להקל שמותר להם להתיחד אף שיש שהחמירו בזה, לגבי נשיקת איבר לבד, בלא שהיתה כניסה ממש, יש להחמיר, אולם אם היו יחד שלוש לילות ולא הצליחו לבוא לידי ביאה מכל מיני סיבות אלא רק לנשיקת איבר, נהגו להקל וכן הורה הגרש”ז אויערבך. ראה דבר הלכה שו”ת סי’ ב, ושו”ת שבט הלוי ח”ה סי’ קכ.

לא הבנתי את הענין של יין ולחם הקודש, זה נשמע יותר מושגים נוצריים, אבל לאחר החופה אין איסור על עישון, מלבד עצם הבעיה שלא נאה לאשה לעשן כלל.

מזל טוב ותזכו לבנות בית יהודי אמיתי לעם ישראל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל