לתרומות לחץ כאן

טבילה לכלה מסולקת דמים שחיה חיי אישות

שאלה:

שלום. כלה שאינה שומרת מצוות, מבוגרת, שהפסיקה לראות דמים,נרשמה לנישואין, עם בן זוגה שחיה עימו ויש להם ילדה. הם גם נישאו ב"נישואים רפורמים" ועכשיו מבקשים להתחתן ברבנות כדי להחשב כנשואים על פי חוק. לצערי אינני סומך עליה שתעשה בדיקות וגם שתמנע מיחסי אישות עם בן זוגה בימים שלפני הטבילה, ורק הטבילה ניתנת לאישור ובדיקה על ידי הבלנית. השאלה מה המינימום הניצרך להעשות במצב זה, הן מצד ההלכה והן מצד נוהלי הרבנות כדי שנוכל להשיאם בהקדם? בתודה על תשובה דחופה ומנומקת.

תשובה:

שלום רב

גם זקנה שפסקה מלראות זה מכבר צריכה להמתין חמישה ושבעה כמו כל אשה, וכפי הכלל שבידינו שאין האשה עולה מטומאתה בלא הפסק טהרה ושבעה נקיים. ומכל מקום נראה שאפשר להקל לה שתבדוק רק ביום הראשון והשביעי [מלבד ההפסק טהרה]. כמובן שאם היא מקיימת יחסים באמצע היא סותרת את אותו היום, אבל אתה הרי לא יכול להצמיד לה משטרה… אומרים להם את ההלכה, ומטבילים אותה בזמן, ומקווים שאכן קיימה את כל הדינים, מה אפשר לעשות יותר?

מקורות:

ראה דברי בניהו ח”ה עמ’ קעו שהאריך בענין מדברי הפוסקים בסי’ קצב שהצריכו שבעה נקיים בזקנה מחמת חשש דם חימוד, וכל שכן כאן שההפסק טהרה הוא מדאורייתא.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. במקרה הנ"ל, כשלא נקבע תאריך מדוייק לנישואין(מסיבות שונות) אלא בידיעה כללית שהחופה תהיה בשבועיים-שלושה הקרובים. ואכן הכלה הנ"ל עברה הדרכת כלה והיתה אמורה לטבול ביום חמישי שעבר, ומשום מה לא טבלה! האם כדי לטבול לפני החופה, תצטרך לחזור על כל התהליך של חמישה ושבעה, מתוך ההנחה, שהיא כנראה תקיים יחסים וגם לא בהכרח תבצע בדיקות בימים הללו? היא רק מחפשת להיות נשואה ובהקדם, על פי חוק במדינת ישראל.

  2. במקרה כזה יש שוב בעיה של דם חימוד, מצד תבעוה להנשא, אבל בזה יש להקל במקרה הזה כיון שלא חזר בו מלשאתה, ובכלל הם רגילים להיות ביחד, יש להעלים עין שתטבול וזהו, כי הרי זה לא בשליטה ועושים את המקסימום שניתן. היא במצב הרבה יותר טוב מכל הכלות בציבור החילוני שאתה מחתן אותן למרות שאתה יודע שלא תטבולנה כל החיים…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל