לתרומות לחץ כאן

כאב שמבשר על מחזור מתקרב

שאלה:

בס"ד
לכבוד הרב.
רציתי לשאול האם כאב נקודתי בצוואר הרחם נחשב כ"הרגשה"?אני שואלת כי לעיתים יש לי כאב קצת כזה ואני לא רואה דם ולפעמים זה כאב של לפני מחזור הוא בא ונמשך ומתחזק במחזור. יש לציין, אני לא יודעת אם זה קשור, שגילו אצלי משהו מדמם קצת בצוואר (כי אחרי המקווה ראינו דם ואז הלכתי לבודקת וכך אמרה לי)
אני קצת מבולבלת כי הבני שאם מרגישים כאבים של מחזור צריך מיד לעשות בדיקה(כי אולי היה משהו ופספסתי..משהו כזה..)
תודה רבה!!

ובדרך אגב: יש לי כל הזמן כאבים בקיום יחסים ועשיתי פאפ ואמרו לי תאים לא תקינים משהו כזה ואמרו לי לגשת לקולוסקופיה ועשיתי בחורף ואמרו לי שב"ה הכל בסדר ולחזור עוד חצי שנה(עוד בערך פחות מחודש אי"ה שוב יש לי בדיקה כזו). יש לציין שלא הייתי מעולם בהריון עד עכשיו ולא לקחתי גלולות וכדומה..

תשובה:

שלום וברכה

כאב בצואר הרחם אינו הרגשה, להיפך הוא אולי סימן למכה שמוציאה דם. הכאב שאת מתארת הנוגע למחזור אינני חושב שניתן להגדיר אותו כוסת הגוף כיון שהוא בא גם לפני, ולפעמים גם בכלל בלי דם, והוא משתנה מתחזק ונחלש, ולא ניתן לומר שהוא בא תמיד עם הדם ממש, אבל החכם עיניו בראשו, אם את מרגישה שלפי דעתך מחזור מתקרב, כדי לשים לב אם לא מתחיל משהו, ולא לקיים יחסים כדי שלא להכשל, אבל שוב, זו אינה הלכה אלא המלצה.

לגבי הכאבים בקיום יחסים יש להתייעץ עם רופאת נשים, יכול להיות שהצואר רגיש מידי והחיכוך גורם כאב, אולי משהו בתיזמון ביניכם אינו מדוייק ונגרם כאב, אינני יודע, זו שאלה רפואית שצריכה להבדק אצל הגורמים המבינים ברפואה, זו לא שאלה הלכתית.

שבוע טוב ושיהיה תמיד רק טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל