לתרומות לחץ כאן

החלפת שרוכים בשבת -שרוכים תקינים בשרוכים תקינים

שאלה:

שלום רב
האם מותר להחליף שרוכים בנעליים בשבת?
חשוב לציין כי מדובר על החלפה וכי השרוכים הינם טובים במאה אחוז ולא קרועים טרם שבת ומכיוון שיש לי מספר של שרוכים בצבעים שונים ואני מעוניין לגוון בהם אני מעוניין בהחלפתם בשבת.
רב תודות על התשובה
חילך לאורייתא

תשובה:

שלום וברכה

אסור להשחיל שרוך חדש בנעל אפילו משומשת שכבר היו בה שרוכים, אלא רק להחזיר את אותו שרוך עצמו שהיה בה קודם לכן. על המקרה הספציפי שלך לא מצאתי משהו מפורש [שרוך שהיה בנעל, אבל אחריו היה שרוך אחר, האם מותר להחליף] ומסברא נראה להחמיר, כיון שכאשר כבר היה בו שרוך אחר בטל שימושו של הראשון.

מקורות:

משנה ברורה סי' שיז ס"ק יח.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. וכ"כ בשש"כ פרק טו סעיף ס וע"ע משנ"ב סימן שמ ס"ק לג. אבל דעת הרב עובדיה (חזו"ע שבת ה עמוד עח) והרב משה לוי זצ"ל בשו" ת תפילה למשה ח"א בסימן נה שמותר לתת שרוך חדש במנעל ישן. וכ"כ קצות השולחן בסימן קמ"ו אות ג שהרי הוא בכלל מחזיר שיש תורת כלי על השרוך החדש בכל גווני. והרבה פוסקים( שרגא המאיר והרב מים חיים משאש ושות יצחק ירנן ועוד) מתירים גם להשחיל שרוך חדש בנעל חדשה כיוון שהיום יש טבעת סביב הנקבים וגם בדרוך יש דבר קשה שיכולים להכניסו בנקל. ועוד טעם כיוון שהנעלים בימנו אפשר להלך בהם גם ללא שרוכים לכן לא חשיב מתקן מנא. לכן פשוט שבמקרה שלך מותר להשחיל שרוכים לתוך נעל משומשת ואפילו השרוכים היו חדשים כ"ש כשמדובר בשרוכים משומשים ודרכו להחליפם. בברכה, ויקטור בוחניק רחובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל