לתרומות לחץ כאן

מטרד רעש בגין בניה בקיר הצמוד ללא בקשת אישור מהשוכרים

שאלה:

שלום רב,

שכרנו את הדירה לפני כשנה וחצי. מדובר בדירה בקומה העליונה של הבניין אשר אליה צמוד גג, כלומר כל קירות הדירה הם חיצוניים. לפני מספר חודשים התעוררנו יום אחד בבוקר לקול דפיקות פטיש בלתי נסבלות על הקיר של חדר השינה. מתברר שהשכן קיבל אישור מבעלי הדירה לבנות על הגג בצמוד לדירה שלנו מהשעה שבע בבוקר ועד 17:30. מיותר לציין שלא הודיעו לנו על כך וכמובן שלא ביקשו אישור. בעלי ניסה לדבר עם השכן הבונה ששלח אותו לקבלן שהיה מאוד לא נחמד וטען שהרעש לא יימשך יותר מיומיים, מיותר לציין שהרעש החמיר ונמשך כבר יותר ממספר חודשים. אנחנו משלמים מחיר מלא על הדירה למרות האבק והרעש הבלתי נסבל בקיר של חדר השינה. הסבל גדול ואנחנו מעוניינים לפנות לבית הדין הרבני על מנת לדרוש פיצויים על החודשים האלו. יש לציין שכאשר רצינו לעזוב את הדירה בעקבות הרעש הבלתי נסבל בעלת הדירה חייבה אותנו לשלם לה חודש מרטש. בנתיים החוזה התבטל ולא עברנו ואנחנו עדיין סובלים ממטרד זה.

תשובה:

שלום רב,

התביעה שלכם צריכה להיות כלפי המשכירים של הדירה, שהם הסכימו לרעש בלי להודיע לכם, והההסכמה שנתנו לשכנים נחשב שהביאו את הרעש אליכם.

לדעתי לא שייך תביעה על השכן שבונה, מאחר וקיבל אישורים לבנות ורוצה לנצל את זכותו, ואין לו שום חיוב כלפיכם – הוא לא השכיר לכם את הדירה. ורק למשכיר שלכם משועבד אליכם, ואם יש לו שותפות בהסכמה לרעש עליו התביעה. יתכן ויצטרך להחזיר לכם חלק מדמי השכירות, ויתכן שלא, יש לשמוע את הצדדים ולדון בזה.

מועדים לשמחה

נפתלי בן חיים

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל