לתרומות לחץ כאן

האם מותר להלשין לעירייה על שכן שבנה שלא כחוק

שאלה:

השכן שלי בנה פרגולה במרפסת שלו מול החלון שלי במרחק 7 מטר מהחלון האם אני יכול לפנות ולהלשין עליו בעירייה או שאני חייב ללכת לבית דין ? שמעתי שללכת לעירייה זה לא ערכאות כמו בית משפט

תשובה:

שלום וברכה,

יש נידון הלכתי האם מותר לשכן להגיש התנגדות למתן היתר בנייה או לשינוי תב"ע יש שכתבו שאסור להתנגד ללא קבלת פסק דין מבית דין. ויש שכתבו שמותר להתנגד ללא התדיינות בבית דין. אמנם להלשין בעירייה נחשב לאיסור 'מוסר'. כל מסירה של אדם לשילטונות שפעל שלא כחוק נחשב לאיסור מוסר. אלא צריך לתבוע בבית דין, ואם הלה יסרב להופיע או יסרב לקיים את פסק בית הדין, יינתן לו היתר להלשין לעירייה.

בהצלחה.

מקורות:

לגבי עצם השאלה האם מותר להתנגד לשינוי תב”ע או למתן היתר בנייה, יש שהביאו את דברי המהרי”ק והביאו הרמ”א חו”מ סו”ס קנו ששכתב שמותר להשתדל עם שר העיר למנוע מאחרים מלדור. ומוכח שאם רוצה היתר מהשר, מותר לאחר למנוע מקבלת ההיתר. וראה בב”י שהרבה לתמוה על דבריו. והב”ח יישב את דבריו. עוד הביאו ראיה מדברי האבנ”ז (או”ח סימן לו) שמוכח מדבריו שאם צריך אישור מהממשלה, אין העיכוב של אחרים נחשב למזיק אלא למניעת רווח. ואין כאן המקום להאריך. וראה בקובץ הישר והטוב ח”ו עמוד קפז מאמר ע”ז, והרב הכותב שם חילק שם בין היתר בנייה לשינוי תב”ע, ולא מובנים דבריו מדוע יש חילוק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל