לתרומות לחץ כאן

שמירת טהרה כאשר הבעל מסרב

שאלה:

כבוד הרב שלום
יש לי בעיה אני נשואה כבר שבע שנים ויש לי ארבעה ילדים אני ובעלי אף פעם לא שמרנו נידה וזרע לבטלה ועכשיו אני שכבר למדתי את ההלכות והכל כי אני חוזרת בתשובה אני רוצה לשמור את המצוות הללו והוא לא רוצה הוא טוען שקשה לו לחכות והוא עלול לבגוד בי או לאונן וקשה לו לחכות שבועיים עם השבעה נקיים וכל זה הייתי תמיד טובלת במקווה אבל לא שומרת נגיעה השאלה שלי מה אני אמורה לעשות במצב כזה כי גם אני רוצה לשים התקן
ברחם בשביל לשמור זרע לבטלה והכל הוא טוען שזה לא דרך נכונה וזה סטרא אחרא מה עליי לעשות שאני עכשיו עושה אם בדים בדיקות והןא תמיד גם היה יושן איתי באותה מיטה ולא אכפת לו הוא טוען שדתי ככה צריך להיות ושכולם ככה היום וזה לא דתי בתחפושת וטוען שבשביל שלום בית אני כן צריכה לשכב איתו גם אם לא שומרים נידה מה עליי לעשות בתודה לרב נ.ב אם תאכל לענות לי במייל אשמח

תשובה:

שלום רב

ראשית אני מתפעל מהרצון החזק שלך לעשות רצון ה', אין ספק ששכרך הרבה מאוד!

לעצם הענין, ברור שאין לוותר על קיום מצוה חשובה זו בשום אופן ואין לכך כל קשר לשלום הבית, אלא שצריך לעשות זאת בתבונה. עליך להסביר לבעלך בנעימות אבל בהחלטיות שאת רוצה להיות בת ישראל כשרה ולשמור את מצוות הטהרה כראוי, בהפסק טהרה בדיקות שבעה נקיים וטבילה, ולחדד לו, שבעצם בכך שהוא מסרב לשמור נגיעהושאר עניני ההרחקה הוא רק מקשה על עצמו את הענין, חכמים היו חכמים… ולכן ציוו עלינו לא לישון יחד באותה המיטה, כדי לא להגביר את הרצון להתקרב מה שיקשה על שמירת הטהרה, ובכך שהוא תובע לישון יחד הוא מקשה על עצמו וגורם לכל הקושי וחוסר הסיפוק הזה. כמו כן יש לחדד אצלו, ששמירת הטהרה היא הערובה להתחדשות והיופי שבקיום היחסים, אצל אנשים שאינם שומרי מצוות, יש שיעמום בכל הנושא עם השנים ואדרבה, שיעמום זה הוא הגורם לבעיות בשלום הבית ולא להיפך.

ושוב, כאשר בעלך יראה שעל ידי שמירת הטהרה הבית רק נעשה טוב ויפה יותר, ואלו עקרונות שלך שאינך מתפשרת עליהן, הוא יבוא לקראתך בעז"ה.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. שלום האם גם אם הבעל לא מחזיק את עצמו ולא רוצה לשמור אצ הטהרת משפחה אני יכולה ללכת לטבול במקווה כי אני מאוד רוצה לקיים את המצווה הזו? למרות שקיימנו יחיסים בשבעה ימים הנקיים?

  2. חובה לעשות כל מאמץ כדי לסרב בכל תוקף לקיום יחסים בשבעה נקיים! מדובר באיסור חמור של כרת!!! אין לחשוב שבשביל השלום בית ניתן לוותר ולאפשר לו לקיים יחסים בימים אלו, זה קצת מזכיר את אשתו של סוקרטס שכפי האגדה הגישה לו את הרעל שנגזר עליו מהמלכות לשתות… אנחנו לא מסייעים לבעל לקבל עונשי כרת [ואגב גם על האשה יש איסור כרת בדיוק כמו האיש]. מסבירים ברוח טובה ונעימה אבל החלטית שזה לא יעלה על הדעת ואין מה לדבר בשום מחיר. תעשי את זה בערב נעים על כוס קפה ולא בשעת מעשה, וזה יתקבל טוב יותר. כמו כן יש לשמור על כל ההרחקות שציוו חכמים וכך פחות יש כשלונות. אם ישנים יחד באותה מיטה בשבעה נקיים אכן קשה להשמר מהאיסור…. תתיעצי עם רבנית שתתמוך בך.
    בהצלחה רבה.

  3. זה לא מה שאני הבנתי….
    1.כרת זה רק בשבעה הראשונים, כלומר אם אישה טובלת אחרי שבעה מרגע קבלת המחזור זה כבר לא כרת. זה איסור מהחכמים
    2. ״ואל אישה במידתה לא תקרב״ – זה איסור על הגבר לא על האישה .

  4. טעות מוחלטת! מה שאיסור כרת הוא רק בימי נידה ממש ולא בשבעה נקיים [כאשר היא נידה ולא זבה] זה נכון רק אם היא טבלה, אבל אשה שלא טבלה מאז המחזור האחרון שלה, גם אם היא היום בת תשעים ולא ראתה דם כבר 40 שנה, עדיין זה כרת ודינה כנידה לכל דבר וענין!
    האיסור הוא גם על האשה בדיוק כמו על הבעל כמו בכל איסורי העריות.

  5. חווה מתכוונת להגיד שהיום קשה מאוד להמתין שבועיים
    ורוצה לקיים טהרה על פי התורה שבעה גם לא נקיים!
    ולא להחמיר כזבה גדולה…
    לי אישית גם קשה מאוד העניין הנ"ל וניסיתי למצוא את המקור לחומרה הזו שהחמירו חכמים והמקור היחידי שמצאתי זה במסכת נידה אמר רבי זעירא בנות ישראל החמירו על עצמן וכו.
    אבל ממתי אישה פוסקת הלכה?
    אז אפשר להגיד שזה בכלל לא קשור לרבי זירא ויש מגדולי ההוראה כגון הרמב״ם שכותב באריכות שאין לשנות ממנהג זה וכו.

    אבל בזמנם אדם יכל לשאת גם שתי נשים אז אולי היה להם יותר קל להחמיר
    היום עם המצב שיש לצערנו יותר קושי
    והיום אין בעיה לאישה לחשב ימי נידה וחצי סיבה ואפחד לא רודף אותנו
    ולמתקשות שעדיין מתבלבלות יש אפליקציה בטלפון שתחשב בשבילן
    איזה סיבה יש בדור שלנו להמשיך להחזיק במנהג/חומרא כזו ישנה
    בקושי שיש היום לזוגות כגון אלו שהבעל חילוני והאישה דתיה?

  6. תקנה שהתקבלה בעם ישראל 2000 שנה ונפסקה להלכה בכל ספרי הפוסקים ראשונים ואחרונים והובאה כדבר פשוט בשלחן ערוך, בשום אופן אין להקל בה, ודינה ככל איסורי דרבנן, להיפך, צריך להתחזק בידיעה שלפום צערא אגרא ובורא עולם יודע ומכיר בקושי, ושמח עם כל יהודי שמשקיע ומתאמץ על שמירת המצוות.

  7. אני שומרת 7 וביום השמיני טובלת עדיף מאשר לעבור על כרת , לצערי הרב הרבנים היום אטומים לקושי שאנחנו חווים בעיניין ולכן בעצת הרב שלי אני טובלת ביום השמיני אני אשה דתייה נשואה לבעל חילוני שלא מוכן להקשיב לאף אחד ואחת ולכן ההחלטה הזאת היא הכי נכונה .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל