לתרומות לחץ כאן

הכשרת מיקסר לפסח

שלום. נא לפרט לי כיצד להגעיל מיקסר לפסח. לפי הספרדים. (דין קערה,המוט וכו)

תשובה:

שלום רב

נתחיל בהמלצה… כיון שיש לכלי הזה המון חריצים וקשה להיות בטוחים שמנקים היטב, לא כדאי להכשיר אותו לפסח, אבל מעיקר הדין זה אפשרי,  למעט כלי הלישה והמקצפים שאין להכשיר, כדלהלן:

מטחנה ((כיון שקשה לנקות את החלקים היטב ראוי לכתחילה שכל החלקים יהיו מיוחדים לפסח.)) שטחנו בה דברי חמץ ((מטחנה שאין טוחנין בה חמץ רק בשר או דגים וכדומה ורוצה להכשירה לפסח מחשש שמא נכנס לתוכה חמץ יכול לכתחילה להגעילה בכלי ראשון)) יפרק את כל החלקים וילבנן ליבון קל, ואם א”א ללבנן מחשש קלקול וכדומה חלקים שאין בהם חריצים יכשירם בהגעלה ((כדין מדוכה המבואר בשו”ע דבעי הגעלה וברמ”א תנא סעי’ טז דנוהגים ללבנו לכתחילה, ועי”ש במ”ב ס”ק פט-צ.)), וחלקים שיש להם חריצים וחורים קטנים שקשה לנקותם מכל הלכלוך שיש בהם יש ללבנן ליבון קל.

מטחנת בלנדר שאין אפשרות לפרק את החלקים, אין אפשרות לנקותו היטב, ולכן אין להשתמש בה בפסח, אלא ינקה אותה כמה שיותר ויצניע במקום שמוכר שם את החמץ.

מיקסר

המנוע שעליו מחברים את חלקי המיקסר ינקה היטב ואי”צ להכשירו, ואם יש בו חריצים יכסה אותם שלא יפלו פירורי חמץ. חלקי החיתוך והמטחנה ילבנן לכתחילה ליבון קל ואם א”א יכשירם בהגעלה ((כדין מטחנה.)). החלקים לעשיית עוגות כגון המקצף וכדומה ראוי לא להשתמש בהן בפסח ((דכלי לישה פסק הרמ”א סי’ תנא סעי’ יז דנהגו שלא להשתמש בהם בפסח והנה דעת המג”א ס”ק לג דהוא משום דנוהגים כמ”ד דלא מהני הגעלה לבית שאור וכ”כ החי”א כלל קכה סעי’ יג והגר”ז סעי’ מח, אמנם הט”ז ס”ק כ והמ”ב ס”ק צד כתבו הטעם שהביא הב”י בשם הכל בו לפי שא”א לנקותן יפה שלא ישאר משהו חמץ, ולכך כתב המ”ב ס”ק צז דאם הם כלי מתכות דאפשר לנקותן יפה מותר ע”י הגעלה, ויש מחמירים בזה עיי”ש בשעה”צ ובביאוה”ל.)).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל