לתרומות לחץ כאן

משחק באינטרנט כאשר חלק מהמשחק נעשה בחילול שבת

שלום
יש משחק ברשת ששמו טריוויאן, במשחק יוצרים בריתות עם שחקנים נוספים ונלחמים נגד שחקנים אחרים.
הבעיה היא שהמשחק עובד גם בשבת ואפשר "להרוויח" עוד משאבים (חומרי בנייה או כסף איתם בונים כפר וירטואלי).
כמובן שאני לא עושה כלום בשבת, אבל הכפר הוירטואלי שבניתי בימות החול – מרוויח בשבילי באופן אוטומאטי גם אם אני לא עושה כלום בשבת.
האם מותר לשחק במשחק כזה, או שזה נקרא נהנה ממעשה שבת, או שצריך לחכות במוצ"ש בכדי שיעשו, את הזמן שהיה לוקח לי להרוויח במוצ"ש (מספר שעות משתנה), או בגלל שהכל וירטואלי ולא במציאות נחשב כמו דברים שאין בהם ממש ואין בעיה.
תודה

תשובה:

שלום רב

לכאורה נראה שיש כאן הנאה ממעשה שבת. אינני יודע אם צריך ממשות כל שהיא בשביל איסור הנאה ממעשה שבת, בפועל אתה משתמש במשאבים שנכנסו לחשבונך בשבת באיסור, ולכן נראה שיש להמתין במוצאי שבת בכדי שיעשה. אינני יודע כיצד מחשבים את הבכדי שיעשה כיון שאינני מצוי בפרטי המשחק. יש לשים לב לפרט נוסף, אם הרווח בא מסיטואציה מסוימת שיכולה לקרות רק בשבת [שוב אינני מצוי בפרטים], לא מועיל להמתין בכדי שיעשה, כיון שבמוצאי שבת יתכן מאוד שלא היית מרויח את הרווח הזה גם אם היית ממתין [וכמו הסברא שאומרים לגבי הנאה מצילום משחק כדורגל שנעשה בשבת, שזה אסור לעולם, כיון שהמשחק נעשה בשבת ולא ניתן היה לצלמו במוצאי שבת]. כמובן כל דברינו כאשר המשחקים הם יהודים, אם זה נעשה על ידי גוי, כיון שהוא עשה זאת עבור עצמו ולא לצוך היהודי, אין כל איסור בדבר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל