לתרומות לחץ כאן

טיפול קוסמטי בפצעים בפנים

אני בחור בן 19 וחצי ויש לי המון פצעים שחורים במצח ‏(קיבלתי בעבר טיפול תרופתי כי היה לי פצעים בכל הפנים ‏) דברתי עם רופא הוא אמר שלפצעים חייב טיפול של קוסמטיקאית עכשיו מצדי לא לטפל כלל בדבר גם טרחה של זמן וכסף אך ההורים מבקשים כבר כמה זמן 1. האם מצד הדין מותר לטפל אצל אשה?‏ 2 ברוך השם מצאנו גבר קוסמטיקאי שגם מטפל בזה אך השאלה האם עדיין יש בעיה ‏?לא ילבש או התעסקות ביופי וחצוניות שלא מצאנו זאת בתורה ולהפך עם יוסף שסלסל בשערו רש"י וכו אני מגרה בך את הדוב אשת פוטיפר לכן אני חשש ואני מבקש אם אפשר לכתוב מה הלכתחילה שצריך לעשות.

תשובה:

כיון שמדובר על פרוצדורה של טיפול בפצעים, שאינו דבר "נשיי" אלא דבר השווה לכל נפש גברים ונשים כאחד, אין לחשוש בכך משום חשש של "לא ילבש".

דעת השולחן ערוך (יו"ד קפב, וכן הרמ"א יו"ד קנו, ב) היא שכל פעולה, גם פעולה של התייפות, שאינה מיוחדת לנשים, מותרת, וכך נקטינן. במקרה המדובר, ייתכן שגם הפוסקים החוששים שיש להימנע מפעולות התייפות, גם כשהם אינן מיוחדות לנשים (ראה ביאור הגר"א יו"ד קנו, ז, ודברי החפץ חיים, ספר נדחי ישראל, פרק ו), יודו שאין כאן חשש, כיון שממדובר בטיפול בפצעים, שאינו פעולה של ייפוי אלא עניין מניעתי ("סילוק כיעור").

וגם אם נמצא שיש מידת חסידות להחמיר בדבר, הרי שאם הורך רוצים בכך, וקשה להם לראותך עם פצעים, הרי שיש בכך משום כיבוד אב ואם, ובוודאי אין להחמיר במקום זה.

רב ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל