שלום לרבנים רציתי לדעת איך אפשר להבין תרמבם בטוחן בפרק ח לא הזכיר כדי לבשל בפרק ז ובפרק כא הזכיר לבשל אז לפי הרמבם לעבור על טוחן צריך גם כדי לבשלו? כי לכאורה פרק ח מדבר בהגדרת המלאכות ואם כן קשה איך יסתדר אם הפרקים הנ"ל?תודה רבה!
תשובה:
שלום רב
הדגש של הרמב"ם בעל מנת לבשלו, ראה בהגה' הרד"ך שם, זו אינה הגדרה במלאכה אלא משהו ספציפי בחיתוך ירק, שאם הוא נאכל כמו שהוא חי, זה לא נחשב טוחן אלא כמו חיתוך לחם, ולכן הדגיש על מנת לבשלו שמדובר בדבר שאינו ראוי כך לאכילה, וראה מה שאריך בזה בקרית מלך רב על דבריו שם, ולמסקנא מחמירים בכל חיתוך ירק דק דק בשבת כמובא בבית יוסף מהרשב"א ועוד.
ערב טוב.