לתרומות לחץ כאן

הגדרת כשרות מהדרין

שאלה:

שלום כבוד הרב.

כידוע, יש הבדלים בין כשרות למהדרין לבין כשרות רגילה.
אבל אילו תנאים צריכים להיות כדי להגיד שהכשרות כזאת או כזאת נקראת "כשרות למהדרין" או "כשרות למהדרין מן המהדרין", ובלי זה אינה אלא רק כשרות רגילה (לא מהדרין)?

תודה מראש.
בשורות טובות, ישועות ונחמות.

תשובה:

שלום וברכה

יש בענין זה שתי נקודות חשובות:

האחת [ובעיני היא זו הפחות עקרונית וקריטית], סל ההידורים ההלכתיים שנוקטים במערכת הכשרות הזו. למשל, אם אנחנו מדברים על כשרות עופות, יש כמה אופנים לבדיקת צומת הגידים, יש שרק ממששים מבחוץ ויש שפותחים כל רגל של עוף וכו'. אינני מיקל ראש בחשיבות הענין, אבל בנושא זה לפחות אנחנו יודעים ודאי את הנושא ועל מי יש לסמוך בכל דבר.

שנית, מקצועיות, קפדנות, היקף פיקוח, וזה כבר נושא עקרוני מאוד! אם בכשרות רגילה יסמכו על פיקוח הנכנס מידי פעם, בכשרות מהדרין יהיה מפקח צמוד, אם בכשרות רגילה בדברים מסויימים יסתפקו על פיקוח באמצעות מצלמות בכשרות מהודרת ידרש פיקוח אנושי ועוד. כמו כן, הרמה האנושית של המפקחים, ההוראות הניתנות להם, ההנחיות לגבי פסילת מוצר, התלות בבעל הבית, ועוד דברים שמשנים מהותית את רמת הפיקוח.

שני הדברים חשובים ואני ממליץ כהשתדלות בסיסית עבורנו לדעת שאנחנו מקבלים מוצר כשר, לא להתפשר על רמת הכשרות, מוצר תעשייתי יש בו שרשת שלמה של פעולות וכל כך ניתן להכשל, שלכל הפחות זה נדרש מאדם שחפץ באמת לאכול את הטוב והנכון.

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל