לתרומות לחץ כאן

כיבוד הורים – התערבות להורים בניהול הבית

שאלה:

יש לי אחות גדולה שמתעללת נפשית בהורים שלי, משפילה אותם מבזה אותם צועקת עליהם ומוציאה להם את החשק לחיות. אתמול בערב היא גם נתנה לאבא שלי סטירה וסרטה אותו כמו בפנים עם הציפורניים. ההורים שלי ממוטטים נפשית ולא יודעים מה לעשות, הלכו למטפלים, לרבנים, לפסיכולגוים ואין פתרון.
אמרתי להם שצריך להוציא לה צו הרחקה מהבית אבל הם לא מוכנים לשמוע על זה. האם מותר לי לפנות למשטרה או לרווחה כדי שיוציאו לה צו הרחקה מהבית כדי שלא תמשיך בהתעללות הזו, למרות שההורים מתנגדים לצעד הזה. יש לי חבר שוטר שאמר שאין צורך בהסכמת ההורים בשביל להוציא צו הרחקה במקרה הזה. השאלה מבחינה הלכתית האם אני חייב לשמוע בקולם לגבי זה או לא .

תשובה:

בודאי שאתה חייב לשמוע בקולם. זו הרי החלטה שלהם בסופו של דבר! הם לא אנשים חסרי דעה חלילה וכדומה שאתה אמור לנהל להם את החיים, הם סובלים אבל יש להם את השיקול שלהם. הם אוהבים אותה, מרחמים עליה, ומחפשים פתרון הולם, וזה בסדר גמור מצידם שהם פונים לאנשי מקצוע ומנסים למצוא פתרון ומסרבים לעת עתה להוציא אותה מהבית. אינני בקי בפרטים וגם לא איש מקצוע בעצמי כדי לייעץ, אבל אני בהחלט מכיר בזכות שלהם לנהל את חייהם כפי שהם מבינים. תמשיך לעודד אותם לחפש פתרון, אבל תשמור על כבודם ועל מעמדם בבית ובמשפחה. המצב הזה לא יכול להמשיך, אבל על אופי הפתרון יחליטו ההורים.

בשורות טובות ישועות ונחמות.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל