לתרומות לחץ כאן

חוות דעת שלילית ברשת – לשון הרע

שאלה:

דבר שמאוד שכיח היום זה כתיבת חוות דעת על מוצרים/חנויות/בעלי מקצוע וכדומה, האם מותר/צריך/אפשר/מצוה/עבירה לכתוב עליהם. כמובן לכתוב משהו טוב איני שואל שזה פשיטא שראוי ומצוה אלא מתי שיש חוויה שלילית ויש לכאורה תועלת להזהיר את הציבור, אך יתכן שזו רק חוויה שלי ואולי משהו חד פעמי על מוצר או בעל מקצוע ואולי זה יורד לחייו ומונע ממנו פרנסה.. (ויש לדון לגבי גם חילונים שאינו בכלל "עמך") תודה רבה

תשובה:

בדרך כלל אין לכתוב חוות דעת שלילית ברשת. ברוב המקרים זו חוייה אישית שלך, שלא תמיד מדוייקת, וגם אם היא מדוייקת, היא לא בהכרח מאפיינת… קורה שאנשים רוגזים או עצובים או עסוקים, קורים גם טעויות לפעמים, גם הפרשנות שלך לגבי חובותיהם לא תמיד נכונות וגם הם לפעמים טועים. כדי להתיר כתיבת חוות דעת שלילית זה חייב להיות משהו ממש חד משמעי וגם מאפיין וגם אז לכתוב במדוייק ממש את מה שצריך לתועלת הציבור. ובכל מקרה של ספק הכי קטן אין לכתוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם אני רואה שכבר זה משהו סדרתי , וכבר כתבו מספר אנשים חוות דעת שלילית על אותו מקרה… האם במקרה זה גם אין לכתוב? (הרי ככל שיש יותר חוות דעת שלילית א. אנשים ידעו יותר להיזהר, הבעלי העסקים יביאו שלא שוה להם לעשות …)

  2. אתה בעצם מקבל לשון הרע… אתה בעצמך לא ראית כלום, אתה מאמין לאנשים אחרים שכתבו… דברין שאתה בטוח מצד עצמך אתה יודע באמת, כל השאר זה כלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל