לתרומות לחץ כאן

קריאת תהילים / הבסיס לתקנות חכמים

שאלה:

שלום וברכה,
אשמח למענה לכמה שאלות שונות:
1. האם מותר לקרוא פרקי תהילים בכל יום ובכל שעה? במידה ולא אז מתי כן מותר?
2. אם ברצוני לקרוא פרק תהילים לצורך בקשה אישית או רפואה והצלחה למישהו, האם צריך להגיד משהו טרם התחלת הקריאה?
3. בנושא תקנות חכמים- להבנתי הצטוו חכמים לעשות סייג לתורה. אם כך אירועים כמו חנוכה ופורים אינם בגדר שמירה על מצוות התורה כמו למשל איסור אכילת חלב אחר עוף. אז על מה התבססו חכמים בתורה שציינו לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה וכו'.
אשמח למקורות.

תודה רבה על עבודתכם הקדושה.

תשובה:

שלום וברכה

1. באופן עקרוני מותר וטוב לומר תהילים בכל עת ובכל שעה, אמנם על פי סוד לא אומרים מקרא ובכלל זה תהילים בחציו הראשון של הלילה, עד חצות, אלא שכמובן מי שבמקום זה יבטל מזמנו, עדיף שיאמר אז תהילים… אלא שאם הוא לומד תורה שבעל פה, גמרא ומשניות זה עדיף.

2. אחרי שאתה אומר את פרק התהילים ומעורר על עצמך בכך רחמי שמים, תבקש בפיך מה שאתה מבקש ומייחל מבורא עולם, פשוט תפנה אליו..

3. יש שלושה תחומים בדברי חז"ל שאין ביניהם קשר: א. חז"ל מוסמכים לפרש את התורה על פי הכללים שבידם, כמו י"ג מידות שהתורה נדרשת בהם, או משא ומתן של הלכה וכו. ב. חכמים מוסמכים לעשות סייגים לתורה. ג. חכמים רשאים לקבוע תקנות לציבור, כמו חנוכה ופורים או תקנות שונות, ובגמרא במסכת שבת פרק ב' מבואר שגם דין זה נלמד מן הכתוב לא תסור מכל אשר יגידו לך ימין ושמאל. הגמרא שואלת כיצד מברכים אשר קדשנו במצוותיו וצינו להדליק נר חנוכה, "היכן ציונו", עונה הגמרא ב"לא תסור".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל