לתרומות לחץ כאן

סקירת מעשי אישתו בטלפון

שאלה:

לכבוד הרב,
האם גבר שלאשתו יש טלפון פתוח וחושד במעשיה.
מותר לו מפעם לפעם לבדוק מה היא עושה בטלפון כגון טלפונים שדיברה והיסטורית גלישה?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

הנושא אינו האם מותר להסתכל בטלפון שלה, מותר, וזה לא הענין. השאלות הן שתים:

1. האם יש בסיס לחשד ותועלת בחשד, כי עצם המציאות הזו היא פגיעה אנושה בזוגיות וחבל. ולכן צריך להתייעץ עם רב נבון שמכיר אותך, מה צריכה להיות הגישה שלך ביחס לסוגיא תוך סיפור מכלול הסיבות שמביאות אותך למצב הזה, והוא ינחה אותך בעצה נכונה כיצד לנהוג, הזוגיות היפה בנויה על אמון הדדי הכלה נתינת מקום אחד לשני וכו', ובעצם אתה מפסיד המון במצב הזה, ההכרח לא יגונה, אבל צריך מאוד לדעת על ידי סיוע גורם חיצוני חכם ונבון אם יש לכך מקום.

2. למה יש לכם טלפון פתוח? אולי אפשר לדבר איתה על התועלת הגדולה בטלפון חסום, מבחינת יראת שמים, זוגיות, נורמליות ועוד. אם ניתן לשכנע אות באיזו שהיא דרך חכמה להוציא את הפגע רע הזה מהבית הכל יהיה טוב יותר.

בשורות טובות ושבת שלום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכבוד הרב,
    השאלה היתה עבור אדם קרוב.
    ולכן יש לי גם שאלה עצם המחשבה שזה קשור אליי זה כמו ברית כרותה לשפתיים או שאין צורך להתייחס לדברים כאלה כאשר מישהו חושב דבר מה עם אופי שלילי ואין צורך לתקן את מה שחשב.

    ולגבי שאלת הרב, הטלפון שלה פתוח כי לצערנו היא גדלה בבית דתי אבל מתרני ולא חרידי, ולשנות את התפיסה שלה עכשיו גם מצד בעלה גם לא שייך וחלילה אם יעיר לה הערה כלשהי.

    תודה

  2. 1. חלילה אין לחשוש כלל, תחיו בשמחה ובאהבה גדולה.
    2. לא משנים דעה בויכוחים, אלא באהבה גדולה ובנעימות יוצרים אוירה תורנית בבית, מדברים בעקיפין בדברי תורה בשבת ובארוחות ערב על הכיף של חיי קדושה, על מעלת החינוך השמור, על היופי בחיי תורה ומראים באמת כמה זה משמח ואהוב, וכך האוירה הזו חודרת הביתה ומייצרת קרקע פורייה להתקדמויות רוחניות בכל המישורים.
    בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל