לתרומות לחץ כאן

למה הרשעים כל כך גרועים?

שאלה:

שלום,
אנחנו מאמינים שאם נפגענו זה מהשם נכון?
נניח מישהו שרף לי את הבית (בלי שעשיתי לו שום דבר) ועשה לי נזק של מיליונים וגם שבר לי את הידיים והרגליים ועשה לי כל מיני נכויות לכל החיים.
אז התפיסה בראש אמורה להיות שכל מה שקרה מהשם.
אז אם זה ככה, למה אדם שעשה כזה דבר מוגדר רשע, הוא סך הכל שליח? הוא אפילו אמור להיות מוגדר בתור צדיק שעושה כזה דבר עם סיכון להכנס לכלא למשך שנים רבות שבכלא ממש לא נעים.

תשובה:

שלום וברכה

בסיפור החורבן בפרק חמישי ממסכת גיטין, הגמרא מספרת על נירון קיסר שעשה לעצמו סימנים משמים האם ינצח את ירושלים, ונעשה נס, ולכל כיוון שזרק את החץ הוא חזר ונפל על הסימון של ירושלים, כלומר נעשה לו נס כדי לומר לו אכן אתה תנצח ובעצם אתה שליח ההשגחה העליונה. שאל נירון קיסר  ומה יהיה בדיני על כך? יצאה בת קול מהשמים ואמרה שלו שאכן יענש על מעשיו! שים לב, בורא עולם רוצה להחריב את ירושלים, הוא גם עושה נס בשביל ללמד את נירון שהוא נבחר לכך ויצליח, אבל יחד עם זה יענש על מעשיו, כיון שבסופו של דבר הוא בחר ברע! שמע זאת נירון, הלך והתגייר! ושליט אחר הלך והחריב – אספסייאנוס וטיטוס.

כלומר, נכון שאדם שניזוק הכל מהשגחה עליונה, אבל מי שבחר ברע ובחר להיות שליח לכך, יענש ואין בכך כל סתירה! בורא עולם לא מחייב אדם להיות השליח…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל