שאלה:
לכבוד הרב,
1. ערמונים בתוך שקית ואקום, יש עליהם לחות שפותחים, אין זה דבר שנחשב טיבולו במשקה אפילו שלחים?
2. אם עשיתי נטילה לסירוגין אחרי יציאה משירותים, ומיד אחרי אשר יצר רוצה רוצה לאכול משהו שטיבולו במשקה:
א. מותר על סמך הנטילה הקודמת ולמרות ההפסק בברכת אשר יצר?
ב. אם נוגע בשקית שבה יש את המאכל שטיבולו במשקה, מותר לגעת בו אחרי הנטילה, או שמצריך נטילה מחדש ולקיחת דבר המאכל באופן ישיר לאכל הנטילה ואז ברכה עליו?
תודה
תשובה:
שלום וברכה
1. אני משוכנע שהכניסו אותם לשקית יבשים והלחות הזו היא של האגוז עצמו ולא ממים שעליו ואין צורך בנטילה.
2. מותר לאכול על סמך נטילה ו ככל שכיוונת לאכול. לא הבנתי מה הבעיה לנגוע בשקית?
לכבוד הרב,
הכוונה האם מיד אחרי הנטילה חייב לאחוז את את דבר המאכל או אם נגעתי בשקית או כל דבר אחר זה בעייתי (כמו בנטילה ל-המוציא , שאחרי הנטילה אני לא נוגע בדברים אחרים עד הברכה אולי מלבד כיסוי הלחם)?
תודה
גם בנטילה להמוציא זה לא מעכב, יש להשתדל תיכף לנטילה ברכה.
לגבי מה שהרב כתב שצריך שתהיה כוונתו לאכול, מנין?
זה בפת למאן דאמר שצריך כוונה לאכילה בעת שנוטל.
לטיבולו במשקה גם? מה המקור?
כמדומני שהרשב"א סובר שצריך כוונה לאכילה אבל דווקא בפת
אם לא היתה כוונתו לאכול אז בעצם הוא לא קיים את הדין של נטילה לצורך דבר שטיבולו במשקה, הוא סתם אדם שיודע שידיו נקיות.
השאר תגובה