לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

בשבת. גוזז. גלד. רצועת עור קטנה. ציפורן.

שאלה:

?
■שאלות:
רקע-לשאלות:
בשבת.
יהודי שקיימת ב-עורו רצועת עור קטנה, שעוד לא נקלפה כולה.
במקום כגון: בשפתיים. מסביב לציפורן. בכל מקום אחר בעורו.
אסור לתלוש אותה באמצעות כלי, וגם לא באמצעות היד או השיניים. משום איסור מלאכת גוזז.
[.שו"ע סי' שכח סעיף לז.
שש"כ פי"ד סעיף נד.].
יהודי שציפורן שלו נתלשה ברובה וקרובה להינתק, והדבר מצער או עלול לצערו.
אסור לנתק את הציפורן הזאת באמצעות כלי. כגון: קוצץ, מספריים.
כן מותר לנתק את הציפורן הזאת באמצעות היד או באמצעות השיניים.
[.קצוה"ש סי קמג סעיף א' בדה"ש ס"ק ג'.
שש"כ פי"ד סעיף נד.].
יהודי שקיים לו גלד מכה. כל עוד לא יגרום לדימום, אז כן מותר להסיר באמצעות היד גלדי פצע שהתייבשו.
אין בזה משום איסור מלאכת גוזז, שהרי סופם ליפול מאליהם.
[.קצוה"ש סימן קלו סעיף יד.].
השאלות:
1] האם כאשר רצועת עור קטנה שעוד לא נקלפה כולה,
גורמת צער, קרוב למידת הצער שגורמת ציפורן שנתלשה ברובה וקרובה להינתק,
אז כן מותר לנתק את הציפורן באמצעות היד או באמצעות השיניים?
2] במה שונה גלד-עור-יבש, מרצועת עור קטנה ליד הציפורן?
האם הגלד יכול להיות במצב של יבש לכל אורכו ורוחבו, ועדיין מעט מחובר.
בעוד שרצועת עור קטנה תמיד קיים אזור שבו היא לא יבשה?
תודה.

תשובה:

1. מותר.

2. גלד אינו חלק מהגוף זה דם יבש שמונח על הגוף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל