לתרומות לחץ כאן

שידוך – ייעוץ

שאלה:

שלום ישנה בחורה שמוצאת חן בעיניי ואני בעיניה ויש לנו כימיה טובה.
כל הזמן עולה נושא מגזרי אצלה שהיא מחפשת בחור חב"דניק ואני לא חבדנ"יק . אז מצד אחד יש מגבלה שגורמת לכך שייתכן והשיחות לא יובילו לכיוון אמיתי ומצד שני הבחורה כן רוצה להמשיך להתכתב בגלל מציאת החן כדי לראות לאן היחסים ממשיכים אך מדגישה חזור והדגש שהיא נעה כל הזמן בין העקרון המגזרי למציאת החן. האם מותר במצב כזה להמשיך להתכתב, כשיש ספק לגבי התאמה מבחינה מגזרית כי זהכבר לא צנוע? ומזכיר את המושג (מהעולם החילוני ) ידידים שמתכתבים אחד עם השניה? "נתכתב ואם משהו יקרה יקרה אם לא לא מה זה מזיק להתכתב…".
אולי מצד ההלכה, אנחנו שני שנים שנעים להם לדבר ושמים בצד את עניין המגבליות המגזריות שכן קיימות ולכן זה אסור?

אשמח לעזרתכם.

תשובה:

שלום וברכה

קשה לי להשיב לך כיון שאינני יודע בדיוק מה ביניכם כמה זמן אתם נפגשים וכו', בגדול התכתבויות בעלמא אין בהן טעם וזה לא מוביל לכלום, תצאו לפגישות ממצות, שיחות של ממש, וכך תוכלו ללבן ביניכם את הנושאים הללו ולראות מה הכיוון, ואז יהיה קל יותר לחתוך לכאן ולכאן. סתם להתכתב שטויות ולמשוך זמן, אין בזה טעם לפי דעתי.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אגב, אשמח אם כבודו יוכל להתייחס לעניין המגזרי , חב"ד וכו. האם זה עיקרון נכון של הבחורה או שזה לא עניין אובייקטיבי אלא סובייקטיבי, לצערי לא זכיתי ואני לא כל כך בקיא בדברים הללו. אשמח לדעת האם זה הגיוני ונפוץ שחשוב לבחורה שגדלה על ערכי חב"ד תתחתן עם חבדניק? ליטאית עם ליטאי וכו?

  2. זה ענין סובייקטיבי לגמרי, אבל הגיוני וטבעי, אדם מחובר לסגנון של בית הוריו, להרגלים לקהילה, הגיוני לגמרי, אני לא בטוח שהנושא הוא ערכי הוא יותר מנטלי וחברתי. אבל היא צריכה להחליט בשאלה עקרונית זו עד כמה זה משנה לה, ולא סתם למשוך…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל