לתרומות לחץ כאן

קניית ספרים משומשים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
מישהו פרסם שהוא מוכר כמה ספרים משומשים במחיר טוב והלכתי וקניתי ממנו, כשהגעתי לבדוק את הספרים על הספרים כתוב לעילוי נשמת כך וכך ושייך לבית כנסת כך כך, התקשרתי לבחור והוא אמר שאין לי מה לחשוש מגזל ושזה ספרים שבית כנסת הוציא החוצה והוא מוכר אותם. אציין שהבחור נראה יראה שמיים. האם יש לי לחשוש? במידה ולא האם מותר לי להוריד את הפתקים של העילוי נשמת ולשים מדבקה על החותמת של הבית כנסת?
תודה רבה.

תשובה:

לכאורה אתה יכול לסמוך עליו זה דבר שקורה, אבל אין כל בעיה להתקשר לאותו בית כנסת ולשאול.

בהצלחה

אם הוא צודק אפשר בהחלט להסתיר את ההקדשה ואת החותמת.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. הבעיה שלא מופיע מספר על אף אחד מהספרים, על אלה עם ההקדשה לא מופיע כלל שיכות לבית כנסת מסוימת, ועל אלה שמופיע רק שייכות לבית כנסת יש רק את שם הבית כנסת וכשניסיתי לחפש על פי השם והכתובת בגוגל אין זכר למקום ובטח שלא למספר.

  2. אני מאמין שזה בסדר אפשר גם לשאול אותו מה זה הבית הכנסת והיכן, אבל מה אוכל לומר יותר ממה שאתה עצמך רואה ויודע.. גם אני אינני נביא…

  3. כן ברור, הנקודה שלי היא שנראה לי סיכוי קלוש שבן אדם שמוחזק ונראה ירא שמיים יגנוב ספרי קודש מבית כנסת בשביל כמה שקלים.. לא מדובר בספרים יקרים.. האם אני יכול לסמוך על זה?
    אני לא רוצה לפגוע בו חלילה ולהתחיל לחקור אותו הרי הוא אמר לי ישר ששאלתי אותו מהיכן הספרים שאין לי מה לדאוג לחשש גזל. תודה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל