לתרומות לחץ כאן

בשר וחלב בטוסטר משולשים

שאלה:

'טוסטר משולשים' שעשה בו תוך מעל"ע טוסט עם פסטרמה וטוסט עם גבינה האם צריך [וא"א] ליבון חמור כיון שנבלע ע"י מגע ישיר ללא משקה, או סגי בהגעלה דהבשר לא נגע ישירות בכלי אלא דרך הלחם.

תשובה:

לכאורה צריך ליבון חמור, גם מפני שזה שומני ומפעפע, וגם משום שהמציאות מוכיחה שזה יוצא מהלחם בולט ונוזל וכו'.

בספר הכשרות כהלכה עמוד תנט כתב שטסטר חשמלי לקליית לחם או לצליית בשר הכשרתו נעשית על ידי ליבון חמור כדין תנור לצליה ואפיה ויש לפרק את הרשתות וכל מה שאפשר לפרק לנקותם היטב וללבנם ולחממו במידה הגבוהה ביותר למשך זמן מה ולפסח אין להכשירו כלל

ובספר אהל יעקב עמוד קכ כתב לגבי טבילת הטוסטר יש לדון את צריך לטבול את כל המכשיר כולל החלק שיש לו חשמל או רק המגשים עצמם אפילו שאי אפשר לעשות איתם כלום. והביא שהרב אביגדור נבנצאל הורה לו שיש לטבול את כל הכלי. והגרש"ק גרוס הורה שרק את המגשים אם יוצאים בשלימות. וראה בספר השער לה' עמוד 67 שכתב שטוסטר המשמש לאפיית מזון המונח ישירות בין שני המשטחים הנסגרים זה על גבי זה יש לייעדו מראש לשימוש לבשר או לחלב בלבד. והביא מקורות לזה מספר הכשרות פרק א סעיף נא.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכאו' יש צד חזק להכשיר כיון דהבליעה האחרונה ע"י הפסטרמה [דבגבינה הוא אכן נבלע ישירות מפני שהוא קצת נמס – משא"כ בפסטרמה] נאמר שאין הבלוע בלחם [כחוש – דבבלוע אנו ביאין] יוצא לטוסטר ללא רוטב. ובעצם הטוסטר נשאר חלבי ועהצהיו"ט נצריך ליבון קל מספק כי ליבון חמור פירושו לזורקו לפח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל