לתרומות לחץ כאן

הכשרת מכשירי חשמל ביתיים

שאלה:

שלום רב.

האם מכשירי חשמל ביתיים כמו תנורים, מדיחי כלים, מקררים, מיקרוגל, כיריים אינדוקציה, כיריים גז וכדומה, שקונים בסופרמרקט של גויים, צריכים להיות כשרים (ליבון, הדחה ועוד) או חדשים, ולהשרות אותם במקווה?

תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

כלים אלו כאשר הם חדשים אינם טעונים הגעלה, חלקם טעונים טבילה, כמו הצלחת של המיקרוגל והתבניות של התנור.

לגבי שאר הכלים, לגבי פסח ודאי אין צורך בהגעלה, השאלה היא שאלה כללית, האם חובה להגעיל כלי מתכת חדשים מחמת חומרי ההברקה הקיימים בהם, האם יש חשש כשרות, שומן מן החי וכדומה. בעבר המנהג הרווח היה להגעיל כלי מתכת חדשים מבריקים מחמת החשש הנ"ל ויש שנוהגים בכך כבר היום, אמנם מעיקר הדין, וכפי שכתב בס' הגעלת כלים – הרב צבי כהן, היום מן הסתם הכל סינטטי וגם אם יש משהו מן החי הוא פגום מעיקרו ואינו ראוי למאכל כלב, ולכן אין צורך בהכשרה.

מעיקר הדין בזמנינו יש לסמוך שהחמורים של ההברקה כולם סינטטים ולא מן החי, וגם אם מעורב בהם מרכיב מן החי הוא פגום לגמרי לכתחילה ואין צורך בהגעלה. ההגעלה היא חומרא שרבים נהגו בה אבל אינה חיוב. מי שרוצה יכול כמובן לערוך הגעלה בבית, ממלאים סיר עד שפתו במים ומרתיחים על האש, וכשהמים מבעבעים טובלים בהם את הכלים ולאחר מכן רוחצים אותם במי ברז. את הסיר עצמו ניתן להגעיל על ידי שממלאים אותו עד שפתו וכשהוא בעבע מכניסים משהו חם בעדינות לתוכו כך המים יגלשו סביבותיו.

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל