לתרומות לחץ כאן

תיווך דירה שפורסמה בעיתון

שאלה:

פירסמתי דירה להשכרה בעלון היוצא בקהילה, השוכר שגר בדירתי ועומד לפנותה שגם פירסם דירה להשכרה וקיבל טלפון שלא התאים לו, הציע למתקשר את הדירה שלי בתיווך, הראה לו את הדירה וזה התקדם לקראת סגירה חיכו לאישור שלי. כמה שעות אחר כך קיבלתי טלפון בנוגע למודעה שפירסמתי ותוך כדי השיחה מתברר שזה האדם שכבר בא לראות את הדירה על ידי השוכר, והוא טוען שתיווכו לו דירה שפורסמה ברבים כבר והוא היה מגיע אליה גם כך כמו שאכן קרה ,וטוען שהוא פטור מתשלום דמי שכירות. מה הדין ? תודה.

תשובה:

שלום וברכה, 

לקוח שקיבל מידע ממתווך ואח"כ ראה שדירה שפורסמה בעיתון וברור שהקונה היה מגיע למידע של העיתון והיה בוחן את הדירה במקרה זה פטור מדמי תיווך. אבל אם לא ברור שהיה מגיע למידע של העיתון חייב לשלם דמי תיווך. במקרה הנ"ל שהתקשר ועלה על הדירה ללא המתווך התברר שלא היה נצרך לפעולת המתווך, ואינו חייב לשלם דמי תיווך. 

אם הלקוח ניגש למתווך והמתווך קירב אותו לעיסקה, חייב הלקוח לשלם למתווך, גם אם היה מגיע בעזרת העיתון.

בהצלחה.

מקורות:

ראה כאן.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא הבנתי האם במקרה הנ"ל זה נחשב שהלקוח ניגש למתווך, ושהמתווך קירב אותו לעיסקה, בכך שהלקוח התקשר אליו בכלל על דירה אחרת ובאותה שיחה המתווך הציע לו את דירתי וגם הזמין אותו והראה לו את הדירה ודיבר איתו על מחיר ועל עוד פרטים ורק אמר לו שכדי לסגור סופית צריך לדבר עם בעל הדירה, אך כאמור לכל זה יכל הלקוח להגיע בעצמו כמו שאכן קרה לאחר כמה שעות שהלקוח ראה את המודעה והתקשר אלי ובשיחה התברר שהוא כבר ראה דירה זו על ידי השוכר המתווך. תודה רבה.

  2. לפי הנתונים שהצגת הלקוח לא חייב למתווך כיון שהמתווך הציעה הצעה שהתברר באופן ברור שהיה יכול להגיע להצעה לבדו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל