לתרומות לחץ כאן

התייעצות על תפילות אישיות

שאלה:

ערב טוב כבוד הרב,

היום התפללתי ביחיד ע"פ שעות התפילה של בית הכנסת שהתייעצתי אתך לגבי שעות תפילתו (ניסיתי לבחון איך ארגיש בשעותיו, וקראתי גם שאפילו אם אדם מתפלל ביחיד עדיף לו להתפלל בשעה שיש מניין ידוע לו) ואני מזהה שבאמת יש פה עבורי עת רצון, מנחה ב19:30 וערבית ב20:10 מקנים לי מסגרת זמן יהדות מהנה וזורמת.

מנחה אני מתפלל כ20 דקות וביתר הזמן בזמן שאני ממתין לערבית אני לומד ומתפלל תפילות אישיות. ובאמת זה מסתדר נוח כשבעז"ה ובסיועו אחזור לשוק העבודה.

עדכון נוסף, עד להיום כל תפילות היחיד שלי היו בקול גדול, והיום, בעצם מאתמול בלילה מתיקון חצות הצלחתי לכוון בכוונה זהה גם בלחש. גם התקדמות טובה אני מניח?

לשאלותיי:

1. בעבר, עד להיום בעצם, ביקשתי והתפללתי בקשות אישיות בשלושת התפילות היומיות גם ב"ברכת השנים" (כלכלה ופרנסה) גם ב"ברכת רפואה" (רפואתי ורפואת קרוביי) וגם ב"שומע תפילה" (כולל בקשות קודמות ובקשות נוספות כמו זיווג),

היום צמצמתי את משבצת זמן בקשותי האישיות ל"ברכת רפואה" ול'יהי רצון' השני (כי הרגשתי שאולי מעודף תפילות ובקשות אישיות אני מפגין חוסר אמונה בהשגחה פרטית).
*חוץ מב"שומע תפיל" של שחרית שיש בה צער על חטאים ווידוי*.

ובסוף התפילות היום אומר את: 1. תפילות החיד"א לפרנסה וזיווג הגון. 2. אומר נוסח השכבה קצר לסבי וסבתי ז"ל. 3. בסוף כל זה אומר את תפילת "בקשות אחר התפילה" (ושני פרקי תהילים צמודים לה) – מתוך סידור "כלילת יופי", אשכנז, עמ' 114.

2. האם זה בסדר שבתפילתי אני מדמיין מצבים אישיים שמילות התפילה יכולות לבטא בשביל כוונה יותר חזקה? למשל במכניע זדים שובר אויבים אני מדמיין איך ברכת השם עוזרת לי להתגבר על יצרים לא טובים, על תאוות, על פחדים, ערעורים וחרדות.

– האם זה בסדר הנוהג הזה?

3. תוכל להסביר לי את עניין ה2 הלכות ביום שיש ללמוד? מה שאני לומד בביאור של משנה ברורה "שערי הלכה – ביאור הלכות מעשיות" של גריוולנד ושמיעת ביאורי הלכה מ"פניני הלכה" (אתר עם הסברי הלכה אורחות חיים מוקלטים – טוב לנסיעות) זה נחשב או שמדובר בלימוד משנה הלכה?

4. האם אני עושה נכון שב"ברכת אבות" אני מכוון כך:
"ברוך אתה יקוק" – אד-ון הכ-ל
"אלק-נו' – תקיף, בעל היכולות ובעל הכוחות כולם, עילת העילות וסיבת כל הסיבות.
כפי שמכוונים בק" ש?
וגם אני משתדל לסגל לעצמי את הכוונות האלה בכל פעם שאני קורא בסידור את השמות הקדושים.

תודה הרב

מצטער, אני כל פעם מתכנן לבוא עם שאלה אחת קצרה ואז בוקעים ממני הרהורים רבים ושאלות רבות

תשובה:

שלום וברכה

ראשית חשוב לציין שהזמנים משתנים לפי השתנות זמני השקיעה וצאת הכוכבים [שנית, למה ביחיד? לך לבית הכנסת… תפילה בציבור סגולתה עצומה!].

1. לא שמעתי על אמירת השכבה באמצע שמונה עשרה, נראה שאת זה כדאי לדחות לזמן אחר.

2. זה בסדר גמור.

3. זה מצויין!

4. מצויין, רק לגבי שם אדנות משתדלים בברכה ראשונה של שמונה עשרה לכוון לא רק אדון הכל אלא אדון הכל היה הווה ויהיה, וגם בפסוק ראשון של שמע, בשאר מקומות די באדון הכל.

ערב טוב ומבורך!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זה בסדר, אף שאין צורך. כל מעשה טוב שאתה עושה בלי לייחד עבורם זה כבר דבר נפלא עבורם שהשאירו נכד שומר מצוות. לא כל כך טוב לנפש לעסוק יותר מידי במוות..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל