לתרומות לחץ כאן

דמי שדכנות

שאלה:

בני בשעה טובה התארס, את ההצעה קיבלתי מידיד וביומיים הראשונים הכל עבר דרכו רק בירורים בלבד, הוא עמד בקשר עם שדכנית נוספת שהיתה בקשר עם המשפחה של הכלה. לאחר מכן נעשתה טעות קטנה ומשפחת הכלה רצתה להוריד ולאחר שיחה עם השדכנית הטעות תוקנה… ואחרי זה הכל עבר דרכה. כמה אני אמורה לתת לידיד שהציע לי את השידוך, ונתן לשדכנית את השם של בני? וכמה לשדכנית?

תשובה:

שלום וברכה,

אם הידיד הציע את ההצעה ומהלך הפגישות והמו"מ של הכספים עד הסגירה נעשתה על ידי השדכנית, יש לתת לידיד שליש ולשדכנית שתי שליש. אם הידיד התעסק גם בחלק מהפגישות או במו"מ של הכספים, יש לתת לידיד חצי ולשדכנית חצי. 

אם צד הכלה שמעו את ההצעה רק מהשדכנית והידיד שלכם לא דיבר איתם כלל, עליהם לשלם הכל רק לשדכנית, למרות שהידיד יזם את הרעיון.

מזל טוב ורוב נחת.

מקורות:

השידוך מתחלק לשלושה חלקים. א. מתחיל – מי שהציע את ההצעה לצדדים. ב. אמצעי – מי שהוביל את השידוך. ג. גומר – מי שסיים את הליך השידוך. ולכן הידיד שהציע לכם את ההצעה מגיע לו שליש. ואם עסק גם בחלק מהפגישות יש לתת לו חצי.

שדכן נקרא מי שהציע לצדדים ולא מי שהגה את רעון השידוך, ולכן אם הידיד חשב על השידוך וביקש משדכנית להציע לצד הכלה והוא בעצמו לא דיבר איתם כלל,  התשלום מגיע לשדכנית בלבד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל