לתרומות לחץ כאן

צליית כבד בתנור – הרשתות והתנור

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב,
מבקש לשאול בבקשה עבור מישהו שצולה כבד בתנור:

א. את רשת הכבד הקטנה עם הכבדים הוא מניח על הרשת הגדולה שבתנור וכך צולה אותם, מה דין הרשתות, הקטנה והגדולה, במידה והוא מיי'חד אותם רק לצליי'ת הכבד, האם הוא יכול להקל ולהשתמש בהן לצליי'ת כבדים בפעמים הבאות ללא הכשרתן?

ב.ומה בבקשה דין הרשת הגדולה במידה והיא כן צריכה הכשרה, האם מספיק לנקות אותה ואת התנור, ולהפעיל את התנור על החום המרבי ל 20 דקות כאשר הרשת בתוכו וזה יספיק להכשרתה?

בברכה,

תשובה:

שלום רב

אם רוצים לצלות כבד בתנור, חובה להשאיר את הדלת פתוחה [אחרת האדים אוסרים את הכבד עצמו, לא רק את התנור], יש לחמם את התנור היטב לפני הכנסת הכבד ולא שיתחמם איתו יחד, הכבד מונח כמובן על רשת מיוחדת שלא משתמשים בה לדברים אחרים, אבל אפשר להשתמש בה שוב לכבד, יש לשים תבנית לקליטת הדם מתחת, לאחר מכן יש לנקותו היטב ולהסיקו על חומו המירבי חצי שעה.

מקורות::

ראה שו"ת אגרות משה יו"ד סי' קסא, שבטל הלוי ח"ו סי' קז, חלקת יעקב ח"ב סי' קמא ועוד.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב על התשובות.
    בבקשה עוד בנושא אבקש לשאול, אותו מישהו אמר לי שהוא לוקח את תבנית התנור, מניח עליה ניי'ר אלומיניום, ועל ניי'ר האלומיניום הוא מניח את התבנית החד פעמית עם מים לקליטת דם הכבד, כיוון שהוא טוען שכך יותר לו להוציא את התבנית החד פעמית בשביל להחליף את המים בתבנית ולהחזירה שוב אל התנור להמשך קליטת הדם.
    האם תבנית התנור עם האלומיניום המשמשת כבסיס לתבנית החד פעמית, נשארת כשרה? ואם לא נשארת בכשרותה האם בציור הנ"ל ניתן להכשירה בחימום התנור?

    בברכה,

  2. תבנית זו יש לה את הבעיה הכללית של התנור שטעון הכשרה באופן שהזכרת, אבל אין דינה חמור יותר בגלל שיש הפסק ועדיין זה רק ריחא ולא מגע ממש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל