לתרומות לחץ כאן

חלה בקורונה ומרגיש טוב – האם יכול ללכת לליל הסדר אצל משפחתו?

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: אצל משפחה יש אנשים צעירים שהיו במחלה זו של מגפה, ועתה לכאורה מרגישים נורמלים מ"מ לא ידוע אצל הרופאים כל כך על זה ולכן העצה לא ללכת אף שהתרפאו.

עד כאן הקדמה.
הרי יש שאלו הראש ישיבה שליהם אם ללכת או לא ואמר הראש ישיבה שלא צריך לעשות בדיקה על זה כיון שמרגיש טוב ויש ללכת. וכך עוד אנשים ממשפחה שלומדים באותה ישיבה קבלו מן הראש ישיבה ההוא. ואחד מהאחים טוען הרי יש לי היתר מן רב ולא יהיה לי טענה בשמים אם משהו יקרה וכיון שאמא והסבתא רוצות הוא ילך. ויש שעשו הבדיקה וקיבלו תשובה שלילי שהם בסדר. אבל אחד תינוק שלו קיבל שעוד יש לו אף שלכאורה בריא וכבר היה חום וכו'. עד כאן טענת אחים וגיסות.

עכשיו טענת נגדם. הרי שהראש ישיבה בכל הכבוד אינו ידוע כאחד מגדולי הפוסקים מכאן, ואם כל הכבוד הרי שכל הפוסקים פסקו ביחד שלא לצאת מן הבית אפילו באותה עיר לפסח, אין צריך לומר לעיר אחרת רק לקנות אוכל או תרופה או בחת חולים וכו' ותו לא!

ואז דברי יחידים ורבים הולכים עם רבים, פוסקוראש ישיבה שומעים לפוסק. ובפרט שסליחה לכבוד אותו ראש ישיבה אבל הוא לא מודע על מחלה קורונה ראוי, שהרי חלילה חלילה וחס לעשות עולה כזו לומר לאנשים ללכת בלי לפחות לעשות בקידה!!!! בפרט שההורים יותר מגיל חמישים וששים והסבתא במצב קשה כבר בלי יחס לקורונה וק"ו עם יקבל זה.

גדולי הפוסקים אמרו שיש לשמוע לרופאים בזה והרי הרופאים עצמם שעוד אינם יודעים הרבה וכל יום מתחדש משהו על זה וגם אנשי מדעים אינם יודעים על זה ק"ו הראש ישיבה שלא בתחום רפואה אף שה'צעוזר ת"ח מ"מ החולקים רבים ופסקו להחמיר בכל.

מחלה זו קל מאוד לקבל אם לא ישמרו כראוי ואף אם שמירה צריך להיות תמיד זריז כיון שזה יש לעבור דרך נגיעה בדברים כמו ברזל נייר עץ פלסטיק ולא מת הוירוס עד ז' ימים בברזל וחומרים כמו פלסטיק כד חמישה ימים ונייר ועץ ובגדיםלא בטוחים וראוי להחמיר עד חמישה ימים. חוץ מן עם נופל רוק מן האדם או עטישה, וגילו השבוע שגם כן להיות באותו מקום שיש מי שיש זה יכול להעביר לאדפ אחר רק להיות שפ ולינשום אותו אויר או דרך דיבור קצת קרוב אף שלא נופל רוק על אדם אחר וגם יכול להעביר מן אדם יש להשני דרך האויר כאשר הם קרוב והאויר מביא לזה על זה , ודאי לא מדובר סתם לנשום בחוץ כרגיל אלא בקירוב לאדם שיש זה.

ומי אדם שיש זה, איך נדע? יכול להיות כל אדם עד שירגיש חולה או שחעשה בדיקה בשביל שיכול להיות שאדם קיבל זה לא יודע בשביל שבהתחלה זה חסר סימפטומים אבל כבר יכול להעביר זה לאחר ובדרך כזה הגענו לחורבן כמות מוגזן של מתים. היות ואדם יכול להיות עם זה ולא מודע וכבר העבחר למאות אנשים חלילה וחס. ואף יש אנשים שקיבלו ולא חלו כלל ואף על פי כן יכלו להעביר לאחרים אם לא היו בסגירה מחלטת!!!!

וגם לפסק שזה לא נכון שאחד מהילדים עוד יש ויכול להעביר זה לזקנים וזה פיקוח נפש להם ממש!! ולטענה שרב פסק לי ואני פטור מעונש הרי טיפשות גדולה מזו לא שמעתי, הרי אף אם היה כן ס"ס מי ימות ההורים וסבתא האם זה שווה?! חלילה, שני כבר נודע טעות האותו רב שכאשר אחד עשה בדיקה אם משפחתו ובחנו עוד חולה הרי ברוך השם שנודע ועכשיו מה יאמר?!

אמרו שאמא אמרה שסבתא תסבול אם לא יבואו וכבר שחולה כבר לא אכפת לה למות אם תחלה מזה אלא רוצה המשפחה שם, ולזה דומה ששאלה שכבר שאלו אם מותר להרוג מישהו שאומד למות ועוד מדבר וכו' כדי שלא יסבול? לא שמענו וק"ו זה שאף שחולה היא בסדר גמור.

לא מבין הדבר. פיקוח נפש.
רבים פסקו לכןלם. ואיך יכול שחידים ילכו נגד? בפרט בפחקוח נפש ובפרט צריך להסין היטב בענין ולהחליט עם עזרה שך
ל עצת רופא וחברים.

אשמח לקבל חוות דעת, ומקווה שזה יהיה לתועלת הרבים בבקשה להיזהר רבותים שלא צוחק כאן אלף אלפים מתים, כמה מאות כל יום כולל יהודים.
אל תצאו מן הבית השתמשו במסכה תמקו היטב היד במה שתגעו ושמרו הרחקה מן אנשחם כדרוש מן הרופאים.

בעזרת ה' שהשם יציל ויגאל אותנו בבית המשיח במהרה עכשיו .
ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב,   התשובה היא פשוטה לגמרי. הכלל הוא בפיקוח נפש שאם יש ספק אז אין ספק! כלומר, העובדה שכבר הוא מרגיש טוב זה ממש לא אומר שהמחלה כבר חלפה ואין לו וירוס. בהחלט יכול להיות שהוירוס קיים. לכן, לדוגמה, לפי הכללים כאן בארץ אסור לחולה כזה לצאת החוצה מביתו כל עוד שלא קיבל 2 תשובות שליליות שכבר אין לו את הוירוס, ואם יתפסו אותו שיצא יעצרו אותו!! עיינינו הרואות עד כמה חללים המחלה הזו מפילה בפרט באנשים מבוגרים, אז איך יש את העוז להורות לתלמידו שיוכל לצאת מביתו לפני שיש תשובה ברורה שאין לו וירוס?! אתמהה! וברור שכאן זה נחשב כספק פיקוח נפש והתירו גדולי הדור לחלל שבת על זה ואם כך בוודאי שאסור לצאת מביתו גם כזה ספק אם יש לו את הוירוס עד שלא קיבל שני תשובות שליליות והדבר בספק שפיכות דמים, ומי רוצה להכנס להיות ספק בלאוו דלא תרצח, והאדם יכול להפוך ממש לרוצח, ה' ירחם.   ומה שטוענים בשם הסבתא, ברור שאין זו טענה, בגילאים הללו, לפעמים המחלה עשויה להרוג בתוך ימים אחדים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל