לתרומות לחץ כאן

שאלות באמונה – האם מעשי מספקים?

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני די אבוד בנושא האמוני ומלא בתהיות. עקב קשיי חיים (בריאות לקויה, אבטלה, רווקות ארוכה) הגעתי מעומק החילוניות אל התפילה (כיום אני מתפלל שלוש פעמים ביום ומניח תפילין ומברך על ציצית בבוקר), משתדל לומר ק"ש שעל מיטה כל לילה, משתדל לברך על מזון ושתיה, קורא תהילים ואת התיקון הכללי מפעם לפעם, לא מעשן בשבת כבר מספר שבועות, שומר על הברית כבר מספר שבועות, מספר ימים ברצף כבר אומר תיקון חצות ואינני יודע אם זה באמת מספיק, אינני יודע אם אני באמת מאמין או שאני קורא לקב"ה בגלל המקום השפל והנמוך ביותר שהגעתי אליו בחיי, אינני יודע אל מי אני מדבר כשאני מלא בתחינות ובקשות, אני לא מרגיש שיש השגחה עליי, מרגיש לי שאני מדבר אל האוויר ושאני מונע מפחד וכאב ולא מתוך אמונה שבאמת יגיע לי סיוע או כפרה. אני גם בחודשים האחרונים פגשתי באינטרנט ובלוחות המודעות בפדיונות שונים וכו' ואפילו שילמת עבור פדיון נפש ושילמתי עבור תפילה 40 יום בכותל והיום פגשתי בלוח המודעות ביישוב שלי שיש פדיון שובב"ים (רק עשרה שקלים) – אני תוהה האם אני באמת זקוק לכך? האם הפדיונות יושיעו אותי? האם לא די בתפילותיי ובהשתדלותי? ואני אבוד ומרגיש לי שתפילותי לא מספיקות, אז מה אעשה כבוד הרב ארדוף אחר פדיונות? סליחה על המלל הרב ועל אי סדר בטקסט. תודה.

תשובה:

נתחיל בסוף, אין שום צורך בפדיונות, בורא העולם מבקש את העבודה שלך ורק שלך! אבל כפי שכבר אמרתי לך בעבר, לא טוב שאתה מתמודד לבד, תיצור קשר עם תנועת ערכים, תלך לסמינריון שלהם, תשמע באופן מסודר על אמונה ועל הנהגת ה', יש הרבה מה לספר לך, למה אתה מתמודד לבד??? יש הרבה מה ללמוד ביהדות. צריך ללמוד כיצד להכיר את ההשגחה!

שיהיה תמיד רק טוב בכל התחומים!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני מבין שהרב כותב לאדם הספציפי השואל שאין צורך בפדיונות, כי פשוט שיש מעלה עצומה בכל תיקוני השובבים שכתב עליהם האר"י , והדברים תקפים גם לימינו כמנהג המקובלים המפורסמים, והבן איש חי למשל כתב על הפדיונות. אלא שכמובן שסדר התשובה הרגילה היא מעל הכל וקודמת לכל .

  2. זה מיועד לאדם צדיק שכבר חזר בתשובה והוא תלמיד חכם שמבי את נושא הפדיונות ומה הוא עושה ויש לו יד ורגל בקבלה, אבל מי שלא מבין ורק מנצלים את תמימותו בשביל תרומות כאשר מבצעי הפדיון בדרך כלום לא יודעים ולא מבינים כלום והם אנשים ציניים שמנצלים מצוקות כדי להתפרנס, אז אני יעמוד בפרץ להלחם…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל