לתרומות לחץ כאן

פיצויי פיטורין למלמד/ר"מ/ראש כולל/ובן ישיבה

שאלה:

עובד מלמד בת"ת או כמנהל או כראש כולל או כמגיד שיעור בישיבה האם אפשר לפטרו האמצע השנה בטענת שהוא מאחר ומחסר, ולא ניתנה לו הזדמנות לתקן, מה הדין האם צריך לשלם לו עד סוף השנה או עד סוף הזמן יש לציין שלא היה חוזה אלא הכל בעל פה האם צריך לשלם לו פנסיה וכל מה שמקובל בחוק מה צריך לעשות?

תשובה:

שלום וברכה,

מלמד/מנהל בת"ת, מגיד שיעור בישיבה, ראש כולל, לא ניתן לפטר אותם באמצע תקופה. בהוראה התקופה היא סוף שנת לימודים, ובכולל התקופה בסוף זמן. ואם פוטרו תוך הזמן יש לשלם להם משכורת עד סוף התקופה.

אם המלמד או כל עובד אחר מאחר ומחסר באופן חריג, ניתן יהיה לפטרו בתוך התקופה. 

כל תנאים סוציאליים שנהוג לשלם לעובדים יש לשלם למלמד או לר"מ – הפרשות פנסיה, חופשים (לפי הנהוג בת"ת וישיבות), פיצויי פיטורין. ואין הבדל אם מועסק בשחור או עם תלוש.

בראש כולל לא ידוע שנוהגים לשלם הפרשות פנסיה.

באברך כולל נחלקו הפוסקים האם הראש כולל חייב לשלם כדין שכירות פועלים, וממילא גם לא יוכל לפטרו באמצע הזמן. ונהוג שמחייבים את הראש כולל לשלם עד סוף הזמן. אמנם בכולל אין חיוב של פיצויים, פנסיה ועוד.

בהצלחה.

מקורות:

המשנה (ב"מ פ"ז מ"א) השוכל את הפועלים… הכל כמנהג המדינה. ולכן כל תנאים סוציאליים שנהוג לשלם לעובד חייב מעביד לשלם לעובד. ולכן אין הבדל אם מועסק בשחור או לא. אמנם בכולל אין מנהג לשלם פיצויים וכדו'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל