לתרומות לחץ כאן

ביטול טיול מאורגן

שאלה:

שלום פניתי אל מדריך טיולים דרך המייל בשביל לסגור איתו טיול מאורגן, לאחר בירור הפרטים אמרתי לו שאני מעוניין להצטרף ושאלתי אותו איך משלמים, הוא אמר לי שמשלמים במזומן ביום הטיול. יום לפני הטיול חליתי כך שלא יכולתי להצטרף לטיול, הודעתי לו מיד שאני נאלץ לבטל. הוא כתב לי שהכללים שלו הם שביטול תוך 24 שעות מחייבים מחיר מלא, אציין שראיתי זאת באתר שלו עוד לפני שפניתי אליו. כתבתי לו שאם הוא חושב שזה הגון אני ישלם רק שינפיק לי קבלה עם פירוט החיוב למרות שבטלתי כדי שכך אוכל לפנות לביטוח נסיעות שעשיתי. אח"כ חשבתי שאולי אינני חייב בכלל לשלם לו, הייתה כאן רק התכתבות במייל ותו לא. מה הדין? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

התכתבות במייל לא נחשב לקניין, ולכן אם לא שולם מקדמה מראש, אין כאן קניין. ואם הלקוח נאנס ולא יכל להשתתף בטיול, לא ניתן לחייבו בתשלום. 

אם היה תחילת תשלום – מקדמה – יש כאן קניין, וחייב לשלם תשלום מלא. ולמרות שנאנס כיון שהקניין נעשה על דעת התנאי שהוצב בעת הקניין.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה שו"ע חו"מ סימן שלג סעיף א, אם שכר פועלים ולא נעשה קניין בין הפועל למעביד ואלד מהצדדים ביטל ללא סיבה מוצדקת, אינו חייב בתשלום וכדברי המשנה: אין עליו אלא תרעומת.

אם יש קניין יש מקרים שחייב לשלם ויש מקרים שפטור אם נאנס אחד הצדדים. ובמקרה הנ"ל שהוצב תנאי הקניין חל על דעת התנאי וחייבים לשלם. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל