שאלה:
שלום בתוס' דיומא דף ל"ז ע"ב בשם ר"ת כתבו: "אע"ג דתפלות כנגד תמידין תקנום והתמיד היה קודם הנץ בעמוד השחר, מ"מ זמן תפלה בשעת הנץ". שאלה: מה טיב ההנמקה "מ"מ זמן תפלה בשעת הנץ ולא כזמן התמיד"? אם תפלות כנגד תמידין ראוי לכאורה לפני הנץ. הפסוק בתהל' "יראוך עם שמש" הוא אסמכתא בלבד
תשובה:
שלום וברכה
כוונת התוס' שאין הקבלה מלאה בין מצות התפילה לקרבן התמיד, לא תמיד הכללים ההלכתיים הולכים בד בבד עם טעמי המצוה, כיון שיש שיקולים נוספים המשפיעים יותר להלכה. מצות התפילה לא נקבעה חלף קרבן התמיד אלא שהסמיכו את זמנה כנגד הקרבנות כי יש בה גם ממשעות זו של כנגד הקרבן.