לתרומות לחץ כאן

מצוקה אישית – אמונה בה'

שאלה:

אני בן 28, חיי חיים קשים, אולי אלוקים רוצה לשלוח לי מסר ואולי אני מנסה למצוא נחמה. חיי התחילו כחיים קשים וממשיכים בקשיים נוראיים – אך כיצד אני יכול להאמין באלוקים אם הוא הנחית עליי בעיות מכל התחומים האפשריים? סיפור חיי הוא כזה, כניסתי לעולם אפילו הייתה קשה – נולדתי בניתוח קיסרי, כשהייתי תינוק אמי נכנסה לבית סוהר למספר שנים ושוחררה כשהייתי בן 3 בערך. ההורים התגרשו ואת אבי כלל לא הכרתי, הוא עזב לארצות הברית לאחר לידתי ולאחר כמה שנים אבי נפטר. כל חיי גדלתי בבית סבתי וסבי. גדלתי במשפחה ענייה וחסרת אמצעים. גדלתי כילד שמן שסבל מדימוי גוף בעייתי שמלווה אותי עד היום, עשיתי ניתוח פלסטי שלא צלח והותיר בי צלקות ובצקות. וכל חיי אני רווק ולא ידעתי אהבה זוגית וגם לא אהבה משפחתית. משום שבאתי מרקע מאד נמוך דחפתי את עצמי להצליח, למדתי טוב בבית ספר, יצרתי חברויות, התברגתי לפרויקטים טובים, שיררתי בצה"ל בתפקיד טוב, סיימתי לימודים אקדמאיים והתנדבתי לא מעט עם אוכלוסיות חלשות והייתי אדם שמעריכים אותו וחשבתי שאני אצליח להפוך את חיי לטובים יותר, אך לאחר סיום לימודי חיי הפכו ליותר נוראיים; בשנתיים האחרונות התחילו להופיע לי בעיות בתחום הגברי (בעיות הורמונליות שאין להן תרופה; מלבד בעיות בתיפקוד המיני בבדיקת הזרע התגלה שיש לי בעיה ב100 אחוז מהזרעונים ומאד יתכן שאני עקר; הטיפול ההורמונלי שלי לא ירצה אותי אלא רק זריקות תקופתיות ש"כולאות" אותי לחיים של טיפולים רפואיים נטולי חופש) וגם התחילו לי בעיות ראייה, אני רואה עצמים צפים בעין באור יום, דבר שמטריד את מנוחתי, ראייתי הפכה להיות לירודה, לא ממוקדת, וראיית הלילה בכלל לא טובה. בנוסף אני מובטל כבר הרבה מאד זמן, כי חיי התרסקו מבחינה גופנית, נפשית וחברתית. ואני הפכתי לאדם בודד ומר שמרגיש שמוטב מותו מחיו. ויש עוד בעיות שלא ציינתי. שאלתי היא כזו? איך במצבי אני יכול להאמין באלוקים? אני מניח תפילין בחודשים האחרונים, קורא תהילים, יוצא להתבודדויות אבל אני לא מרגיש שאלוקים קיים או רוצה בטובתי כלל.

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

קראתי את מצוקתך, ואני מתפלל ומייחל לבריאותך ולשמחתך בכל המובנים. התפעלתי מהיכולת שלך לצאת מכל המצוקות, ולהשקיע בעצמך, בלימודים ובכלל, המשך ביכולת הזו שפיתחת לך ואל תשבר, אנא, תמשיך להאבק על הבריאות, על התיפקוד, כן לעבוד וכן למצוא חברת אנשים מתאימה. ברור שבורא עולם אוהב אותך ועושה בשבילך הכל, אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, ומה נדרש מאיתנו כדי לכפר כדי לתקן או כדי לנסות אותנו. אנחנו יודעים ומאמינים בה' יתברך שהוא המטוב ומטיב וכל מה שהוא עושה הוא רק לטובתנו, הרבה בתפילות ובחיזוקים במצוות, ובעזרת ה' תראה ישועות, ובכל מקרה יש לאחוז באמונה התמימה בכל מחיר כי היא תכלית חיינו. בורא עולם אכן מסתתר מאיתנו כדי להגדיל את קושי נסיון הבחירה, אבל אנחנו לא ניפול בפח, תמיד נבחר בטוב!

שלח לנו את שמך שנוכל גם להזכיר אותך בתפילה.

חנוכה שמח.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. תודה על התגובה. לאן אני יכול לשלוח את שמי כדי שאאוזכר בתפילה?
    עקב חשש לפרטיותי אני נמנע מלכתוב כאן את שמי ואת של אמי.

  2. תודה רבה על המענה ועל המוכנות לסייע בתפילה, מקווה שהקב"ה יסייע וכל מצוקותיי יפתרו במהרה. שלחתי פניה דרך 'ציר קשר'.
    חג חנוכה שמח.

  3. חסדי השם, כמה חסד הקדוש ברוך עשה איתי מאז: אני בעל תשובה, נשוי, מורה, מוקף באנשים שאוהבים אותי. חסדי השם. וממש תודה תמיד על רבני אתר 'דין' וחבריו.
    אכן חנוכה עבר, אבל בכל זאת – אכן פרסומי ניסא.

    מקווה שצעירים ומבוגרים שנמצאים במצב דומה, מרגישים אבודים ובהסתר פנים יפגשו בפרסום זה – אכן יש ניסים, הקדוש ברוך הוא עשה עמי נס. מאז קבלת עול מצוות לאחר כמה שבועות הכרתי את אשתי, חזרתי ללמד ונוצרה שרשרת של ברכה.

    נכון כמו בכל דבר יש ירידות ועליות, במצוות, בחיוניות, בשלום בית ובהוראה, אך ככה הם החיים ואני מודה לקדוש ברוך הוא. קטונתי מכל החסדים.

    אני בדיוק נמצא ברגע של חיפוש בטחון בהשם (בעזרת השם אקרא את שער הבטחון מחובת הלבבות שרכשתי הערב – ממליצים עליו כדי לזכות במידת הביטחון), מנהל בית הספר מגיע לצפות בשיעור שלי ואני חושש, לקחתי הפסקה קצרה מקריאת פרקי תהילים ורפרתי באתר כדאי למצוא פרקי תהלים סגוליים להצלחה והגעתי לפרסום הזה שכתבתי ב2019.
    השם איתי, וכל פרק תהלים הוא בעל סגולות ואין צורך ביותר מכך.

    תודה רבה מקרב הלב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל