לתרומות לחץ כאן

גזלתי הרבה אנשים גויים מתוך אי ידיעה

שאלה:

שלום כבוד הרב , שמי אור אני חילוני בן 14 , אני הייתי עושה סקאמים על אנשים ועובד עליהם שאני יתן להם משתמש והם נתנו לי ואני לא מילאתי את חלקי , האנשים שעשיתי עליהם את זה היו גויים , לא ידעתי מה זה גזל הונאה עד שהתחלתי לקרוא בגוגל מה זה וההשלכות , והתחלתי לבכות פעמיים לאלוהים שיסלח לי על זה ואני לא עושה את זה יותר , אני מנסה למצוא את אותם האנשים אבל אני לא מוצא אותם , אני כולה בן 14 ואני לא רוצה לחזור בגלגול אני באמת לא ידעתי שמה שעשיתי זה גזל ואני מצטער על זה מאוד מאוד , זה היה החלפות כאילו הם רצו להחליף משתמש אבל אני לא נתתי להם את שלי , גזלתי עשרות פעמיים , ואני כותב מכתב זה עם דמעות כיוון שאני לא רוצה לחזור בגלגול בבקשה כבוד הרב!

תשובה:

שלום וברכה,

אסור לגזול את הגוי! אמנם אם עבר וגזל את הגוי אין חובת השבה לגוי. דין השבת הגזל נאמרה בגזל יהודי ולא בגזל גוי. ולכן בדיעבד שכבר עברת וגזלת, אין עליך חובת השבה. ולכן גם לא באים בגלגול על כך. די בעשיית תשובה שלא תגזול עוד, ותנהג ביושר עם כל אדם.

אשריך שבגיל צעיר אתה רואה את הדרך הישרה ומכוון את דרכך וחוזר בתשובה. אני מאחל לך שתמשיך להתחזק בשאר המצוות עוד ועוד, ותראה את הדרך הישרה – דרך השם.

בהצלחה רבה. 

מקורות:

ראה שו:ע חו"מ סימן שמח סעיף ב. ונתיבות המשפט ס"ק א.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל