לתרומות לחץ כאן

כיצד לחנך את הצעירים להעמיד משפחה גדולה?

שאלה:

שלום וברכה להרב, שאלה: ששואלים המון, גבי משפחה שגדלה כל שנה ישתבח שמו לעד, שנולדים כל שנה תינוק, וכך המספרים עולים מעל עשרה וכו' סיפור שבכל שכונה דתיה יש שם כמה. השאלה שזוג צעירים שהתחתנו ינולד להם תינוק ראשון או שני וכו' בהתחלה שואלים היא כך, איך אנשים יכולים להשמיך לפעול נורמלי אם כל שנה נולד תינוק וידוע שהרבה מן התינוקות לא ישנים בלילה טוב בערך עד גיל שנה, ויש אפילו יותר מזה, וההורים שמטפלים גם אינם ישנים טוב וכבר נודע מצב רוח ביום שיהיה אחר לילה כזו. לכן הם רוצים כמה יותר שה' יתן אבל אחר סבל של שנה א' רצו לשמוע מה יש לעשות כדי לעמוד במעמד כזה ושיהיה כח ללמוד ולנשים לגדלם ולעבוד? לפע"ד בנסיון עצמו אומר שאכן שנה ראשון יכול להיות קצת קשה אבל אחרי זה יהיה יותר נורמלי ומה לעשות שבשנה הבא יבוא עוד תינוק וכבר לא ישנו שנה טובה ויכנב עוד שנה שיכול להיות שגם יהי קשה, הרי הדבר תלוי בהשקפת חיים. כלומר אם אדם מתבונן שכל רגע שעוזר הקטן עושה מצוה עשה דאורייתא של חסד אם מישהו שבמצב הנוכחי מזכן שלא יכול אפילו לשיון לבד, זה דבר גדול מאוד ומצוה כמעט תמידי וזה נותן יותר סבלנות. חוץ שטוחר של שנה יהיה חיים של אושר ושימחה של ילדים שעתיד יתנו הרבה שמחה להם ואין לעשות חשבונות כאלה כך דרך העולם כך ברא ה' הדבר להיות ומנוחה תהיה מספיקה להעולם הבא כאן פרוזדור. מ"מ יש עצות הרבה על מה לעשות ומי שיש לו אפשרות שישכור מטפלת לילה ולילה טוב, יש לי שכן שכך עשה. מ"מ נשמח לקבל חוות דעת מכם, וגם עיצה שיש צעירים שחלילה וחס עת כזה מתחיל בעיה של שלום בית משום חסר מנוחה וכעס שבא מן העיפות. ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה

נגעת בשאלתך בענין מאוד חשוב ויסודי, והתשובה הכי אמיתית שחשוב לדעת אותה, הוא שאין בזה תשובה כללית שמתאימה לכולם! כלומר, לא נכון יהיה לומר שאכן כל אשה מסוגלת ללדת עשרה ילדים ברצף שנה אחרי שנה, יש נשים שזה פוגע בבריאותן הנפשית והגופנית, לנשים כאלו בהתייעצות עם רב נציע אמצעי מניעה מותרים. אסור להרוס את חיי המשפחה כאשר אין בכך חיוב מצד פרייה ורביה, הכל תלוי בכוחות נפשה של האשה ובתנאים נוספים, ולכן אין לענות על שאלה זו בצורה כללית אלא בצורה פרטנית אצל מורה הוראה מוסמך.

ברור שכל דבריך אמת, אין שמחה גדולה יותר מקיום הכתוב "אשתך כגפן פוריה בערכתי ביתך, בניך כשתילי זיתים סביב לשולחנך" ואין ספק שעיקר יעודה ותפקידה של בת ישראל הוא לשמש משענת למשפחתה, ולהעמיד דורות ישרים מבורכים לעבודתו יתברך, אבל הכל צריך להיות בהתאמה ומתוך התייעצות נכונה.

שיהיה שפע ברכה והצלחה לכולנו!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל