לתרומות לחץ כאן

טעות שנפלה בהדפסת ההזמנות – על מי חל ההפסד

שאלה:

הזמתי הזמנות וכתבתי לכתוב שמי "אריה" והם כתבו בטעות "אירה" וכך אשרתי את זה

במייל שלהם רשום שאחרי אישור בכתב או בע"פ אי אפשר להתחרט

טענותי הם שכל אחד מבין ששם כזה לא מצוי וכיון שהוא מבחוץ ההזמנה קבלתי את זה במייל בהיפוך ולכן לא הבחנתי בזה

עוד דבר היה שמקודם הזמנתי אותיות זהב על דף מחוספס ואח"כ החלפנו על אותיות כסף ודף פשוט שזה יותר זול וכך כתבו על הטופס שאני צריך לשלם המחיר הפחות וכך אמרו לו ג"כ ולמעשה הדפיסו כמקודם הרי שהם שינו

אני כבר שלמתי וצריכים להדפיס אחרים מהו לענין התשלום

תשובה:

שלום וברכה,

בעלי הדפוס מקפידים להראות את חומר ההדפסה ללקוח לפני ההדפסה, כדי לוודא שאין טעויות. ואכן כך הדין, שאם הלקוח ראה והסכים, אחריות ההדפסה על הלקוח, ואם היו טעויות עליו לשלם על ההפסד. ולמרות שבמייל האותיות היו הפוכות, או שהיה טעות מהותית בשם, אם הלקוח נתן הסכמה, נטל האחריות עליו.

העובדה ששינו ונתנו שרות יקר יותר לא מהווה סיבה לפטור את הלקוח.

בהצלחה.

מקורות:

מום שניתן להבחנו אינו יכול לבטל את המקח – ראה סמ"ע סימן רלב ס"ק י.

שינה ונתן יקר – מבואר בשו"ע סימן רלג ס"א שאם המוכר שינה במקח ונתן לו מין אחר אפילו אם יקר יותר, המקח בטל. במקרה הנ"ל אין מניעה לקבל את ההדפסה היקרה, פשוט הלקוח רצה לחסוך בהוצאה, ואם קיבל הדפסה יקרה לא נחשב כמום שניתן לבטל את המקח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום,
    אם ללא הטעות של השם היה ניתן לבטל את המקח בגלל צבע האותיות, דהיינו שיש כאן שינוי מהותי. או שהיה ניתן לבטל בגלל שההדפסה לא הייתה מושלמת, ניתן לבטל את המקח, והלקוח לא חייב לשלם על ההזמנות הקודמות. אך אם הטעויות אינם מהותיות ולא מקובל לבטל את המקח על כך, המקח קיים, וההפסד על הלקוח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל