לתרומות לחץ כאן

נוסח תעודת הכשר

שאלה:

שלום כבוד הרב,
נכנסתי לחנות פיצוחים וניגשתי לתעודת ההכשר ובנוסח התעודה היה רשום
"כל הממתקים שבתפזורת בהכשר העדה החרדית, הרב רובין… מלבד הממתקים שעטופים באריזות וההכשר הוא לפי הכתוב על האריזה" ואז ניגשתי לצידה השמאלי של החנות שגם שם היו ממתקים בתפזורת וקניתי ואכלתי. אחרי כמה ימים ביקשתי מבעלי שיביא לי משם ממתקים והוא אמר לי שהממתקים שאני אכלתי הם בהכשר KF. ואמרתי מה פתאום?! רשום בתעודת הכשר שכל המוצרים בתפזורת זה העדה החרדית והוא אמר שהוא שאל את המוכר ויש גם שלט מודפס לצד הממתקים האלה שרשום שם בהכשר KF.
התקשרתי למשגיח ואמרתי לו שזה ממש תקלה לציבור כי לפי הנוסח שבתעודת ההכשר רשום "כל המוצרים שבתפזורת" והם היו צריכים לציין "חוץ מהמוצרים בתפזורת שצוין לגביהם הכשר שונה". דיברתי בתקיפות עם המשגיח כי הוא הראה חוסר הסכמה ואמרתי לו שזה גורם תקלה לציבור. אבל המשגיח טען שהוא לא אחראי לנוסח והרב אמר לו לשים שלט עם ההכשר הרלוונטי על אותם ממתקים עם הכשר שונה. האם נהגתי כשורה או שהמשגיח צודק וכך יש לנהוג? האם באופן כללי עליי לא להסתפק בהסתכלות על תעודת הכשר בלבד בחנות ויש לבדוק אם קיים שילוט נוסף בחנות?

תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

כמו בבדיחה הידועה שניכם צודקים. את צודקת שהשלט מטעה וצריך לכתוב בו ממתקים שבצד זה וזה הם בד"ץ ולציין שיש אחרים בחנות, והמשגיח צודק שיש להפנות את התלונה לגוף המכשיר והוא עצמו אינו אשם, הוא רק ממלא את התפקיד שהוטל עליו.

שלא נבוא לידי מכשול!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב,
    תודה רבה על המענה.
    אם אפשר לשאול בהמשך לשאלה,

    האם אין זה מתוקף תפקידו של המשגיח לגלות אחראיות ועירנות
    ובמידה ויוצרים עמו קשר שנוסח התעודה מטעה,
    הוא אמור לגלות אחראיות ולפנות לגוף המכשיר ולטפל בנושא?
    המון תודה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל