לתרומות לחץ כאן

למה לא לוחמים על צער בעלי חיים?

שאלה:

שלום.

אשמח לתשובה לשאלה ששאל אותי אדם שאינו דתי.
ידוע איסור צער בעלי חיים וידוע כמו"כ שהדרך שבה נהוג להביא את הבקר לארץ "משלוחים חיים",כרוכה בצער גדול לבע"ח שחלק גדול מהם אף מת בדרך מייסורים.מדוע באיסורים כגון שבת וכד' הציבור החרדי מתאגד ואינו קונה ברשתות המחללות שבת ואילו בנושא הזה יש מין התעלמות ?ואני מוסיף,האם אין בכך מסייע לדבר עבירה?

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע את המציאות, ואני מניח שיש הנחיות של משרד הבריאות כיצד להוביל בהמות, וההנחיות הללו לוקחות בחשבון היטב את ענין הצער בעלי חיים, כך שברור לי שהאיש הזה קצת מגזים, ואני כמעט משוכנע שהוא צמחוני מטעמים השקפתיים וקצת נגוע בענין זה… אם יש בעיה של צער בעלי חיים זה כנראה בשוליים.

כמו כן צריך לדעת שבני אדם לוחמים על מה שנכנס להם טוב לתודעה, אם יקום אדם ויוכיח שהובלת הבהמות כרוכה באיסורי תורה ויצליח להציף את הענין, מן הסתם יקומו אנשים ויתאגדו סביב הענין, למעשה זה לא קרה. בענין השבת זה נושא שניכר מיד לעין ומציק לכל יהודי שיש לו לב, ולכן זה אכן תפס תאוצה אף שלגמרי לא מספיק… אם היו עקרוניים יותר היו גם מצליחים יותר.

מעניין אגב למה הוא לא מצליח בענין זה להוציא את החילונים לרחובות, מילא שבת לא מענינית אותם, אבל בעלי חיים הם אוהבים… לפעמים גם יותר ממה שהם אוהבים חרדים…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל