לתרומות לחץ כאן

רב צעיר נשכר לעבוד בכולל ובעל הבית חברו רוצה לשלםלו

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: רב צעיר שהיה לומד עם בעל הבית במקום אחד, והוא יצא למקום אחר וחבירו הלך עמו ללמוד שם, הרב צעיר עובד לרב של הכולל לילה החדש, וחבר הרב צעיר החליט בעצמו היות ושמח ללמוד עמו שרוצה לתת לו מאה דולר בחודש, וקודם הרב צעיר חבירו הגיע לכולל לילה שאל הראש הכולל מה דעתו כיון שהוא מרגיש שיש לו הכרת טוב לכולל שנהנה מלבוא שם וללמוד עם חבירו, אולם רוצה לתת מאה דולר לחבירו הרב צעיר.

הראש הכולל אמר שיתן לכולל שלו, לא כפסק אבל כיון ששאלו דעתו כך אמר, אולם בעל הבית אמר לו ולחבירו שרצונו לתת לו דוקא. והענין הוא גם הרגשה לא נעימה בין הרב צעיר לרב הכולל, ואמר לו מה כבודו אומר שלא רוצה דבר בניהם ושמכיר טוב שהשכיר אותו לעבוד שם. אמר לו הרב הכולל שהוא נוגע בדבר לומר לו ושישאלו מישהו אחר שלא נוגע.

מ"מ זה מצד מה הנכון לעשות לשם שלום, שמכל מקום אדם יכול לעשות מה שירצה עם ממונו ואין מי שמעכב לו אפילו לשרוף ממונו אם כך רצונו.

יכול הרבה צדדים היאך הבעל הבית יכול לתת לו הכסף כגון שילמד אותו במקום אחר בשעה אחר, שעל זה לא יהיה שום דבר על רב הכולל להרגיש משהו.

וגם לא היה חוזה ביניהם על עבודה זו, רק התחייב עצמו הראש כולל לשלם לו סכום מסויים כל חודש שהרב צעיר יצטרף לכולל שלו ושיביא אנשים חדשים אם יכול.

נשמח לקבל חוות דעת. ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה,

הבעה"ב שנותן לרב הצעיר תשלום חודשי, מחייב את שניהם ללמוד, הנותן משלם שילמדו איתו, יש לו מחויביות לבוא וללמוד. והמקבל שמקבל שכר גם מרגיש מחויבות ללמד את הגביר. על כן מומלץ שהגביר יעביר את התשלום לאברך שלומד איתו.

בהצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל