לתרומות לחץ כאן

אמונה תפלה- מפחדים לומר שם חיה טמאה אולם להקפיד על לשון הרע מי מקפיד?

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: מי שאינה רוצה לומר שם של חיות טמאות כגון כלב או חתול וכו' ומי שבודל מכל דבר שיש סמל או הבובות של חזיר, הלא זה דבר אמונה תפילה? כי מן הסתם אין איסור והרי בין בקרא בין ש"ס ובפרי הלכה מופיעים שמות אלו ואם היה כ"כ חמור או משהו לומר לא היו שמים או היה הגה כל שהוא והרי בשבתות קוראים הפרשה וכשיש שמות אלו של חיה טמאה אומרים.

פלא לי להחמיר עדי כדי כך, ולעשותם לילדים כמו דבר רע ונורא והנה ללמד לילדים לא להרגיל בלשון הרע שזו הלכה הרבה לא איכפת להם אולם לומר חזיר חלילה וחס, שיטויות לגמרי.

אשמח לשמוע חוות דעת על מנהג שטות כאלה. כל אחד שיעשה מה שירצה לביתו כל עוד שלא נגד הלכה אולם להחמיר על אחרים בדברים אלו תמוה מאוד

תשובה:

אכן אין כל איסור לומר שם של בהמה טמאה. ספציפית על חזיר השתרש המנהג לומר דבר אחר, כיון שמעבר לעצם האיסור לאוכלו הוא מסמל את הרוע והטומאה ויש בכך משום לשון נקייה, וכעין מה שלא מזכירים שם אדם רשע. ברור שלומר לשון הרע יותר חמור בהרבה… בחסידות חב"ד שמעתי שיותר מקובל להמנע אפילו מלהראות לילדים דמות חיה טמאה [וכמו שיש המקפידים בכך ביום הגיע הילד לגיל שלוש, שלא יראה כל אותו היום חיה טמאה, ויש לכך מקורות בספרי חסידות].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל