שאלה:
למה אסור לתלוש שיער ביו"ט? הרי כתוב שבאוכל נפש אפילו כשזה לא לצורך אוכל נפש אלא למשהו אחר מותר ביו"ט אז למה אסןר לתלוש שיער למשל כשמגרד הראש זה לצורך שזה מצער
תשובה:
שלום וברכה
אין צורך בתלישת השיער אלא בגירוד, ואגב, כאשר לא ודאי שיתלש השיער אין איסור, כיון שאין כוונה לתלישת השיער. לכן גירוד חלש מותר.
מועדים לשמחה.
תעלו בבקשה את התגובה שלי וגם תשובה עליה
תגיבי שוב, אני לא יודע במה מדובר.
שאלתי למה אסור לא ספציפית גירוד ראש אלא בשביל להבין את הרעיון שעומד מאחורי האיסור גוזז אצל האדם (למשל תלישת עור מהשפתיים). וההיתר של בהמה ביום טוב כשזה לאו דווקא לצורך אוכל נפש אלא לכל צורך שהוא
ההיתר של צורך אוכל נפש או צורך אחר, הוא כשיש צורך בעצם האיסור, למשל להוציא מרשות לרשות ביום טוב ממחטה זה לא צורך אוכל נפש אבל יש צורך בעצם ההוצאה, כאן יש צורךלגרד אבל אין כל צורך בתלישה, אדרבה אדם מעדיף שלא יתלשו לו השערות…
ותלישת עור מהשפתיים? למה זה אסור?
מלאכות שלפני לישה, או שאינן מענין הבישול, לא הותרו בדרך כלל בחג, אלא רק לצורך אוכל נפש באופן שהמאכל מפיג טעמו אם יעשו זאת לפני חג.
השאר תגובה